My. N. L. Phan.

2013.01.31

MISSLUONG Permalink0
Sista dagen för januari i år. Första månaden på 2013 redan passerat förbi. Må det är nytt år, men tiden går fortfarande fort som vanligt. Ibland få jag starka känslor av att jag vill tiden ska gå fort för jag vill saker ska hända, men samtidigt är jag rädd att när det händer så vet jag inte hur jag ska agera. Vet vet jag, men man vet aldrig, det kanske inte är alls som jag tänkt mig och får värsta panik och allting bara spårar ur! Men det är nog bara jag som är knasig och tänker så, jag har det jätte bra nu att jag faktiskt vill att tiden ska stanna såhär så inget dåligt ska få lov och tränga sig i mitt liv. Rädslan jagar ikapp mig många gånger, för saker som jag inte vill hända ska hända. Ursäkta att jag bara sitter här och yrar omkring, ni måste tycka att jag är hur koko som helst.

Just nu sitter jag och lyssnar på old school asiatiskt musik, mycket nostalgi, saknar mina syskon!!! På tal om dem så kommer min kusin, anh Ty, hem från Vietnam idag, han har varit i Vietnam ett bra tag nu den jäveln. *hihihi* Undrar om han tagit med sig något gott!? Få kika i Vivians blogg sen om hon avslöjat något där. Lite snacks och godis inför Tet (asiatiskt nyår) vet jag att han ska ha med, mums mums! Idag kom Jinns pappa också hem från Vietnam, vi åkte ner dit och hämtade sakerna precis, åkte även förbi chi Huong och sa hej till hennes familj, så söt Alicia (deras 3månaders gammal dotter) är, hon vuxit så fort. Som ni förstod så är jag hos Jinn idag, ska vara här idag sen åka hem imon vid lunch för att jobba. Fem dagars jobb sen är det hemåt och hjälpa mamma med förberedelserna inför tet. Ska se om jag hinner åka till Göteborg något innan nyår och hälsa på mina tjejkompisar också, framförallt köpa hem lite bubbletea!! Ska nog lära mig och göra de hemma så jag kan dricka det när jag vill, ska youtuba!! =) 

De senaste två åren ha jag missat och kolla upp datum tidig, vilket leder till att jag alltid jobbar och inte kunnat vara hemma med min mamma hela dan de dagarna. I år ska jag hjälpa till som förr innan jag flyttade ut.Det var riktigt mysigt förr, när alla syskonen var hemma och hjälpte åt och stor städade hemma, alla fokuserade i och för sig  mest på att städa sina egna sängar/område/hörn. När vi var mindre så delade vi rum med varandra. Åh, saknar saknar dem mer bara! ♥

Till top