My. N. L. Phan.

Familjemys

FAMILJEN, MAT Permalink0
Ledig helg, vad gör jag då? Jo det jag är bäst på så klart, åker hem och myser med min familj, med massa god mat, bus och karaoke. Denna helgen är lite speciellt, för det är pappas födelsedag imorgon och även morsdag. Vi har grillat och umgåtts, jag äter fortfarande vegetariskt så jag och mamma åt canh chua med makaroner istället. Jinns mamma var snäll och skickade rau cai till mig så det var riktigt gott och doppa grönsakerna i canh chua. I fredags fick familjen äntligen nycklar till det nya huset, nu börjar flytten ske på ritkigt, så glad för papas och mammas skull, även lillsis som är snäll och hjälpt mamma och pappa så mycket. Hon har verkligen lagt ner hela sitt hjärta i detta nya huset, spännande och se hur köket blir när den är klar. Det är som vivian säger, köket är verkligen vitkigt, vi kommer att spendera så mycket tid där varje gång vi samlas, då ska det vara en hemtrevligt och mysigt kök. 

Sitter nu och äter soyabönor som snacks med mamma och flickorna, medan dem andra grillar andra omgången och tittar på fotboll. Det är lite kyligt ikväll, men efter denna inlägg ska jag nog ut och joinar dem en stund. Vi brukar inte göra värsta grej när det är mors/farsdag utan vi väljer hellre att bara vara hemma med mamma och pappa. Om ni inte redan märkt så har det blivit att när mamma fyller år då är det farsdag ocskå, och när pappa fyller år då är det morsdag också. Så vi firar alltid bägge två, det är väldigt smidigt och bra. Idag fattas bara min storebror som numera är i Stockholm och jobbar. Hoppas ni få en trevlig helg mina kära!!! 
 
 
Regnbågslax som Kim och lillebror fiskade 
Massa gott gott på grillen

min veggie canh chua, men min kära mor var väldigt generös när hon gjorde min skål, den var ju gigantiskt som ni ser, men jag älskar ju mat så åt upp allt ändå, hahah men det tog sin lilla tid bara =)

min kärlek och jag
 
Companyn tog en promenad 

Kenix och moster ♥
Till top