My. N. L. Phan.

Andra semester veckan har varit mer än fantastiskt

MITT LIV I BILDER #jagärjag, missluong.blogg.se, semester Permalink1
Tjingeling!
Idag är en bättre morgon då fortsätter jag att skriva färdig inlägget jag höll på igår. Måste varna er att det är en låååååååång inlägg, fast med bilder! Andra veckan av semestern har varit lite av varje måste jag säga, dock i samma koncept, vilket är en massa dejter!   Men vi börjar från början.....

MÅNDAGEN, körde jag som sagt min mamma och morbror på ärende i Jönköping, allting gick fint fint egentligen, förutom att jag klantade mig och glömde ladda mobilen. Så jag klarade mig ändå trots ingen GPS på hemvägen, men hemvägen är det alltid lättare ändå. Ingen batteri därmed inga bilder togs under den dagen. Vi tog även morbror till Ikea och A6 en sväng.Sen kan jag ju avslöja att, hela den dagen kunde jag inte koncentrera mig på något annat än "köra bil, hitta rätt, mobilen dör när som helst, hur ska jag hitta, nu kör jag säkert som en galning, hoppas det inte regnar, hungrig? vad är det?" Det var något nytt för mig, att när jag är så extremt nervös, så kände jag knappt hunger känslan, mat var det sista jag brydde mig om. Men när jag väl kom hem, o herregud jag var vrål hungrig!
 
TISDAGEN, spenderades nere hos Jinns pappa, jag åkte med delvis för att hälsa på hans pappa och kusin, samt min farbror, sen skulle jag vara chaufför och köra hem Älskling och Francis. Vi bestämde även då att resten av veckan skulle jag låna älskligns bil och ha det i Borås för jag skulle köra Vivian hem dagen därpå och jobba, hon hade varit i Gnosjö. JAg tyckte det var lite tröttsamt att åka fram och tillbaka, men samtidigt var det så bra för min del och få testa på att köra så, sena kvällar och tidiga morgonar. JAg är jätte nöjd!

Mammas blommor har blommat ut så fint!

Roadtrip som jag inte vet hur länge jag ska vara borta eller vart jag ska åka. Tog med hela mitt hem med mig! Som alla andra säger, lever efter sommarens regler, nämligen inga alls! =D

 
 
ONSDAGEN, ja som sagt, vid 7 på morgonen åkte jag och Vivian hem mot Borås, för en gångs skull var jag inte tidsoptimist, vi kom till Borås långt innan hon ksulle börja jobba. Då tog vi en spontant frukost på Viskan. Senare vid 13 tiden hämtade jag upp Heidi och Emilia för att åka ut till Bosnäs (20 min från Borås) och hälsa på Emma och Lowe. Jätte fint där. Eftermiddagen spenderades där ute med bebismys, tjejsnack, massa bilder togs och jätte god fika som Emma bjöd på. Jag skulle ha en dejt med Lina och Ellie också senare, men den ställdes in för det var nästan dags för lilla Sophie att komma till denn värld. (Hon föddes dagen därpå om jag inte missförstått allting =D). Därför åkte jag hem till mamam med Vivian istället, samt lämnade Jinns bil hemma hos mamma då slipper jag tänka på parkeringen. Eftersom det var mest denna dag jag behövde bilen ut itll Bosnäs.

Mellan dessa dejter kunde jag äta mammas mat och kvällsmys med räkfrossa
 
 
TORSDAGEN, hade jag bokat in ytterligare två dejter, vid lunch skulle jag träffa Hannele och Vincent. Vi åt på Springrolls och gick en liten runda i stan. Jätte kul och träffa de igen, vi tog igen allt som hänt, skvaller, prata om gamla jobbminne och jag fick gosa så mycket med Vincent, han är så mysig! Senare på kvällen skulle möta upp Fossan, My, Yen och hennes pojkvän och en till vän till honom, vi skulle äta på Borås Wok och sedan inviga årets första Sommartorsdagarna. Vi lyssnade på Norlie & KKV och som avslut på denna trevliga torsdag gick vi vidare till King's Hill och tog en drink. Sen var det godnatt och dröm sött! =D
 
Jag hann ta en powewalk i Svenljunga också!

 
 
FREDAGEN, jag tog en sovmorgon sen åkte jag hem och åt lunch med mamma, hon hade lagat bun rieu, så gott! Sen fixade jag mig lite grann, och åkte vidare till Svaneholm för grillkväll och tjejkväll. Det är kul att kunna ses såhär under semestern också, man hänger inte riktigt med allt som händer på jobbet, så det var gott och få höra lite så man inte är helt borta när man kommer tillbaka från sin semester. Vi blev inte så många som planerat, men det var jätte mysigt och egentligen helt lagom sällskap. Jag gillar faktiskt när det är lite mindre sällskap, då kan man verkligen prata och uppdaterar varandra ordentligt. Blir man för många blir det mest ytligt prat för att alla kanske inte vill öppna sig för alla. Ja, men som sagt, god mat, god rosévin och helt fantastiskt sällskap. 


Jag har fler fina bilder från kvällen hos Mia, men jag tror jag gör en egen inlägg och posta upp bilderna där istället.  Så tjusigt att Mia hade dukat med turkos, inlove!!!


Värdinnan har grillat allting perfekt, hennes hemmagjord potatissallad var himmelskt!
 
Helt fantastiskt myskväll!
 
 
LÖRDAGEN, åkte jag som sagt hem och åt spontant lunch med mamma och lillebror, gatukök hamburgare,  sen hämtade jag älskling (förlåt att jag tjatar så mycket om , jag kör, jag kör, jag kör, hela tiden, men det är liksom nytt för mig och ja, dettta lär jag nog tjata om i minst 1½ år till, då är prövotiden över hihih). Då måste jag säga att, det enda jag älskar med att köra bil, själv så att säga, är att ha högt musik och liksom bara ha värsta liveshow för sig själv!!! Sen är det nog med jinn som jag också kan sjunga hur som helst i bilen, annars är det inte värsta wow att köra egetnligen. Men jag måste öva och ha vanan inne så, ^^
Hur som helst, resten av lördagen spenderades hos Peter och Michelle. Vi åt en massa gott gott, Michelle hade gjort banh cuon, goi ga (asiatiskt kyckling sallad) och jag gjorde bo tai chanh och xa lach tron dau giam och vi åt vattenmelon och kladdkaka med grädde till efterrätt, allting blev så gott! 
 
 
SÖNDAGEN, var allra mest spontant utav hela veckan, vi var sega och vi var lata, orkade inte göra något. Fick för oss att det skulle vara gott med brunch! Rätt som det va, ringde vi Peter & Michelle och bokade bord på Viskan och viiiishp så satt vi där och åt en massa. Ehm, jag var inte helt nöjd det som erbjöds, men det gick bra ändå, jag föredrar frukostbuffe hos de mer. =D Innan vi skulle skiljas åt, nämnde vi bara spontatn att nästa gång vi skulel till Ikea så skulle köpa det här och det där, rätt osm det var, vi åkte en sväng till Ikea! 
 
Jaa ni, jag tror att Jinn orkar snart inte med mig och mina selfies i bilen. Hahaha Ser ni hur vi snea på varandra???!?!??!??!? KÄRLEK!
 
Sådär såg hela veckan ut =D Det märks att jag är ledig, hinner så mycket. Hade jag jobbat hade jag aldrig orkat åka så mycket fram och tillbaka, sen boka in alla dejter så intensivt. Hihih Tack alla som varit med och gjort min vecka så underbar! ♥
#1 - - SUSS:

så mycket mat!!!! :D så kul att få läsa om din semester gumman. kul att du hinner med så mycket :D

Till top