My. N. L. Phan.

TISDAG tjugosjätte oktober tvåtusenfemton

MISSLUONG, OKATEGORISERADE Borås, höst, missluong Permalink0
Vilken dag på jobbet! Hade nonstop att göra, det tog aldrig slut, och det hela tiden "myyy, myy myyyyy myyyyyy! HAhahah nej men nu överdriver jag lite, men nästan så var det, jag önskade att jag kunde klona mig och kan vara på olika ställen samtidigt, då hade det underlättat allting, men verkligheten jagar ikapp en, tyvärr. Det löste sig till slut, jag fullgjorde all ärenden, uppgifter, undersökningar, överförde samtal, vara budbärare, en snabb guidrunda med studenterna, ha telefon, teamrond, tillgodose patientens behov och var en god handledare/teamledare. hahaha oj värst vad jag skryter, jag låter som om jag vore gud. Men vissa dagar få man faktiskt suga åt sig all beröm och creed, för det är man värd, så mycket som man engangerar sig och ambitionen är bara förnamnet!

Men nu ska jag inte skryta om mig själv mer, för i slut ändan så inser jag ändå att jag måste tänka på mig själv och inte sliter ut mig alltför mycket. JAg gör så gott jag kan, och så länge kroppen inte säger ifrån då är det bara att jobba på. FÖr jag älskar att göra det jag gör på mitt jobb, jag är så tacksam och glad när det lilla jag kan göra för mina patienter, de små grejerna betyder så mycket för dem. Det värms i hjärtat. Därför trots hektiskt dag,  och något trött efter helgjobb, så går jag hem med ett leende på läpparna för jag gjort så mycket gott för mina patienter idag. Och jag är oerhört stolt över det! Sen ska jag tillägga att jag har också skrattat mycket idag med mina arbetskamrater, älskar det! Finna glädjen och ha skoj tillsamamns trots kaotiska dagar på jobbet.

Tog till och med promenaden ända hem från jobbet till Norrby, tog mig 34 minuter att gå, helt perfekt för en motionspromenad. JAg ska bara ha på mig bättre promenad skor nästa gång jag går hem så. Har till och med målsättning att jag ska gå hem så de dagarna jag har ork och när vädret tillåter! 
 
på vägen hem, genom centralstationen, det är numera min promenadslinga!
 
Till top