My. N. L. Phan.

Kokosnöt

MAT, MISSLUONG, OKATEGORISERADE Permalink0
Jag hade en situation här för någon timme sen som jag inte riktigt vet hur jag skulle hantera. Tänkte inte på detta när jag köpte den utan det största anledningen var att det var ett "måste" till  tet ( lunar nyåret ). Så jag köpte så som min mamma brukar göra hemma. Jag pratar om ngu qua som man cung till tet (fem frukter till tet). Men det är en annan historia i sig så jag kommer dit sen. Nu tillbaka till situationen. Hahah vi har ätit frutkerna lite åt gången sens mung 1 (sens första dagen på nya året), idag tänkte jag ge mig på kokosnöten. Här i Sverige är det inte lika lätt att få tag i en färsk kokosnöt, så en torkad blev super det också. MEN,,,,,,,hur ska jag få upp den då???!!!! 

HAha,,,ja det var det som var min situation. Tydligen har jag inget minne av att jag har öppnat en sådan torkad kokosnöt, så jag fick lite "okeeeeeej, hur ska jag för sjutton öppna den här då" moment. Så jag youtubade....hahahah då insåg jag såklart hur korkad jag är. Det är klart att man få slå sönder den. Sen kom det upp minne av att mamma har ju gjrot det någon gång men eftersom jag inte gjorde det själv, då hade jag ingen minne av det. 

HUr som helst så... blev det super bra och se vad resultatet blev. Så vackert! Nyttigt också. Jag kanske kommer att köpa fler kokosnöter i framtiden. Man kan göra så mycket med dem ju... inte nödvändligt att alltid köpa färdiga i butiken, oftast är de för dyra. Hahah 
 
 
Till top