My. N. L. Phan.

Veckans Choklad

MAT, VECKANS ekorrens ekologisk, premium 70% Permalink0
Ekologisk eller inte ekologisk? Ash, för mig så är jag egentligen inte så jätte noga. Och jag är inte så jätte påläst på den fronten heller. Givetvis vet jag innebörden av ekoklogisk mat osv. Men det är inget som jag strängt bokstavligen måste måste ha som livstil. Klart att det är bra med ekologisk råvaror men jag är så "yolo" att jag orkar inte krångla hit och dit med mat osv, det räcker med att jag redan 2 dagarr i månaden äter vegetariskt och tre hela månader under ett års period. Den historien tar vi närmare en annan gång. Det jag vill säga är att jag försöker vara miljövänligt och äter ekologiskt så mycket som jag kan, men när det blir för avancerat och krånligt så funkar allt annat lika väl. Jag vill bara njuta av det goda och mat är min passion. =)

Provade på en ny sort eko choklad hos Mia förra helgen. De var god. Efter det så ser jag typ den vart jag än går. JAg kan erkänna att det är framförallt omslaget och förpackningen som lockar mig (den liksom skriker ääääät miiiiiiiiiig!!! så härliga färger!!), inte bara själva smaken och eko grejen. hehe HUr som helst, det som är lustig med detta är också att, första gången jag såg vilka olika sorter de hade, blev jag nyfiken på mandel och halvsalt (den är blå jag vet hahah) vilket jag köpte och ville prova. Vad händer tror ni? Jo, jag packade varorna och glömde så klart chokladblocken!!! (så irriterande när jag glömmer varor, ändå tittade jag men inte tillräckligt noga hur som helst!!). Andra gångn köpte jag med till en vän som efterrätt, vad hände? Jo blev så mätta att vi sket i efterrätt och snacks och åkte hem. När jag kom hem insåg jag att jag även denna gången inte kunde smaka på chokladen. hahah 

Därför idag, när jag hade en dålig dag och PMS är lite på smygande fot, jag skulle bara köpa plastfolie så kom jag hem med dessa också. kunde inte vänta så jag öppnade (oförskämd) alla tre för att tillfredställa mig själv. Ville liksom för stunden bara ha lite av varje sort till alla pris. hahah Alla var jätte goda, bra kompo! Sen var jag nöjd. Så! Det var typ bara det jag ville berätta om veckans choklad. =)
 
Till top