My. N. L. Phan.

Fredag

OKATEGORISERADE Borås, my daily life Permalink0
God kväll hjärtan. Hoppas ni mår fint fint idag. Jag mår relativt bra kan  man säga. Aromamassagen igår var helt makalöst. Det var så skönt och hela mig känns som en helt ny människa, men att 80 minuter gick förbi så fort! 
Idag slöade jag mig igen och tog sovmorgon, aviker något från mitt schema men den frånvaron är giltig och har goda skäl. Jag åt frukost/lunch rätt sent som följd, idag bytte jag tillbaka till smörgås med ost och youghurt och egetmix müsli/havrekuddar. Jinn hinner inte äta allting själv så jag få inte glömma att variera lite oftare så vi inte behöver slänga mycket mat. Som tur står havregryn bra i skafferiet och bara kan tas ut när som. 
 
Idag tog jag en promenad ut till Knalleland, till ica supermarket för att skicka tillbaka en retur samt hämta ut lite post. Innan julhelgen ville väl postbudet skicka ut alla avi så fort som möjligt antagligen, avin kom i brevlådan men posten är bara påväg till postbudet. Om ni minns skrev jag häromdagen om att jag har så svårt att köpa nya kläder just nu. Nu i veckan kom jag på att jag fick lite rabattkoder när jag fylle år och behöver verkligen inskaffa mig byxor i alla fall, då gjorde jag lite beställning från Nelly. Det mesta passade men gummistövlarna jag beställde var för små så dem blev retur, som jag skickade tillbaka tidigare. Kan visa de andra grejern senare. 
 
Annars gick jag en snabb sväng förbi H&M för att leta efter ett grönt blus, den jag beställde från Nelly hann inte komma med denna leverans så jag ska ha den blusen jag hittade idag på söndag istället. Jag gjorde även ett test tänkte jag, tanken var inte att gå på stan/köpcenter, utan bara posta returen och hämta ut post sen hem. Men jag ville prova lite grann åt gången, jag hade som sagt ljudbok i hörlurarna och det var betydligt lättare att gå på stan själv, dock gick jag i Knalleland (bara in på H&M i och för sig). Det är mycket folk men inte så många som jag känner, det var skönt, sen fokuserade jag på min ljudbok så omgivningen distraherade inte mig något. Kanske en aning när jag skulle till provrummet och kön när jag skulle betala men jag tog kassan som var närmast utgång och längst ut om man säger så, då var det inte så farligt. Såna små detaljer och faktorer hjälper mig en hel del. Väl hemma grillade jag färdig marinerade kycklinglår som vi fick av mamma och kokade ihop en snabb påhitt soppa och väntar på min kära hubby ska komma hem. Nu är vi mätta och belåtna, jag bloggar och Jinn mediterar.
 
Så här ser jag ut numera när jag tar mina promenader. 
Borås stad bjuder på mysigt juldekorationer
Till top