My. N. L. Phan.

Det här med att blogga

MISSLUONG missluong, missluong.blogg.se, shine bright like a diamond Permalink1
God dagens på er och bloggen!

Jag satt och tänkte vad jag skall blogga idag. Då finner jag mig själv att jag för det mesta blir det helt tom i huvudet när jag väll sätter mig och ska blogga. Hur kommer det sig tänkte jag. Många gånger när jag inte sitter och skriver, så har jag väldigt mycket som jag skulle vilja blogga om, eller dela med mig till er. Det bara forsar upp en massa ord och meningar. Men sen när det väl ska skrivas ner, då sitter jag det mesta och bara glor på skärmen, eller så gör jag allt annat än blogga.

Jag har funderat fram och tillbaka senaste tiden. Blogga ska vara kul, vilket jag tycker att det är. Men jag blir så himla trött och sur på mig själv när jag inte kommer på vad jag ska skriva. Egentligen ska jag förtydliga så här. Jag vet egentligen vad jag ska skriva, för skriva kan jag skriva hur mycket som helst. MEN, jag försöker att endast vissa dagar skriva av mig , medan andra dagar vill jag bli inspirerad men också inspirerar andra via mina inlägg. Som jag tidigare nämt så är det skönt att vara öppen och skriver personliga inlägg, men jag vill inte använda bloggen som en offerblogg där jag enbart kasta på med mörka inlägg eller så. Jag vill ändå att min blogg ska vara levande och rolig att läsa emellanåt, men bibehåller den personliga, liksom hela mig, jag har förvisso en mörk period av mitt liv just nu, men jag har även en annan del som är färgrik, galen och harmoniskt. Den delen vill jag givetvis blogga om också. Men det är inte så lätt alla gånger. Att skriva inspirerande inlägg. Men det är nog det som är själva utmaningen för mig just nu. VIlket jag använder som övning och terapi.

Jag har kommit fram till att jag ska försöka härdanefter strukturera upp mitt bloggande varje vecka . Då det blir lättare att följa röda tråden, samt att jag har mer koll, riktning och motivation. Framförallt finns det struktur och längtan till vad jag ska skriva om. Därmed är min personliga almanacka till stor hjälp. Där har jag tre viktiga "veckans", varav är veckans att göra, veckans lista och veckans mål/ide. Jag följer dem så gott jag kan varje vecka. Man kan bocka av om jag har påbörjat elller gjort klart, mycket ordning och reda eller hur! Förutom almanackan försöker jag också titta över mina kategorier i bloggen, jag vill fokusera och blogga just om dem kategorier som jag namnat efter. Sen har det mesta tiden senste veckorna gått till en stor kategori, som jag så småningom kommer dela med mig mer om. Längtar! 
 
Jag tänkte bara dela med mig lite tankar kring min bloggande och syftet. Passa även på att välkomna nya läsare som hittat hit. Oavsett anledning/orsak ni hittar hit så värms det alltid i hjärtat när jag ser att det finns folk som tittar förbi varje dag. Många gånger är jag naturligtvis nyfiken på vilka ni är och av vilken orsak ni väljer att klicka in till min blogg. Men jag vet också att det är oftast lättare att bara läsa än att kommentera. Det gör inget, jag förstår.
Men skulle ni nån dag få för er att skriva en hälsning, var inte blyga, det är bara att klicka på kommentarsfältet. Eran ansträngning är definitivt uppskattad!  Dessutom får jag också chansen att lära känna mina läsare bättre och vilka ni är. Just nu kommer jag visserligen fokusera mycket på rehabilitering för min psykiskt ohälsa  och vägen tillbaka till arbets/vardagslivet, parallellt med framtidsplaner som sambolivet, bröllop och barn är några av dem. På så sätt om någon utav mina läsare känner igen sig eller har erfarenheter eller helt enkelt kloka tips och ideer, var då inte blyga att dela med er. Jag tycker att det alltid är nyttigt med tips och nya kunskaper. Personligen tycker jag att lyssna på andras efarenheter och upplevelser är väldigt givande. Man blir adrig färdig lärd, varje dag finns det alltid något nytt man kan lära sig av varandra. 
 
Här är min tredje personligalmanacka som jag beställt. I år är det lite mer glittrig, färgrik och självkär kan man säga. Fokus på mig själv och självkänslan helt enkelt. Du är en diamant kära, ingen kan krossa dig! 

SHINE BRIGHT LIKE A DIAMOND
 
#1 - - Yohanna af Skovde:

Jag har ändrat bloggstil många gånger genom åren, men det är det jag gillar, att det alltid pblir personligt utifrån just nu! :)

Svar: jaa verkligen. man märker att längs vägen så utvecklar man mer och mer därmed automatiskt ändrar man även sin bloggstil. helt rätt i det du säger!
My Nadja Luong

Till top