My. N. L. Phan.

Torsdag andra februari tvåtusensjutton

MAT, OKATEGORISERADE, VÄNNER & KOLLEGOR jensens, lunchbiff Permalink0
Hej hjärtan! 
 
Hur mår ni idag? Då är vi inne i februari månad. Min arbetsdag är avklarad, vaknade sen idag, urtjatig men tyvärr det handlar fortfarande om mina jobbiga drömmar. Jag drömde att jag var sen till skolan och fick åka akut iväg men jag kom aldrig fram, samt hade massa hinder på vägen tills någon som jag åkte med blev skadad och jag var helt skräckslagen och till slut hittade vi ett ställe som vi kunde vårda den skadade, och jag tuppades av av utmatthet. Då vaknade jag, genomsvettig tog upp luren och ringde jobbet. Men denna gången vet jag bättre så jag ska nog försöka lösa detta ändå. Hoppas att denna metod hjälper en längre period. Annars vet jag inte hur mycket jag orkar, men vi hoppas givetvis på att det ska funka.

Men dagen flöt på som tur är. Kan också bero på att jag hade en lunchdejt med Tiina inbokat. Alltid mysigt och träffa henne. Vi tog en promenad ner till stan från jobbet när jag gjort mitt pass. Vi åt på Jensen och nu är hon på väg tillbaka upp till jobbet för sin c-tur och jag tog bussen vidare till Espresso House i Knalleland. Tänkte varva ner här en stund innan jag kilar hemåt. Jinn ringde nyss och ville också komma ut en stund. Skönt att byta miljö lite för motivation och inspiration för hans andra jobb som han annars sysslar med när han inte jobbar på landvetter. Full ös för denna karln. Men det är nog en del av hans drivkraft och mening med livet. Han brinner verkligen för sina mål i livet och ger aldrig upp, det är även det som håller ihop oss. Jag har många gånger tänkt, om vi var likadana i personligheten hade det nog gått åt skogen med oss. Jag menar, då skulle bägge bara fokusera på jobb och karriär, det finns ingen romatik och ödmjukhet och sårbarhet i förhållandet. Nu försöker jag vara djup och relationsexpert, hahah men det går troligtvis inget vidare, haaha. Låter bara flummigt. 
 
Hur som helst, vi körde på den gamla hederliga menyn som vi alltid tar när vi är på Jensen. Nachos som vi delar på. Lunchbiff med pomes och whiskysås till fru Lindqvist. Lunchbiff med råstektpotatis och pepparsås (läs mycket peppar!) till lilla jag. 
 
 
Till top