My. N. L. Phan.

Så enkelt, men ändå så svårt

MY UNTOLD STORY - Depression & Ångest, TANKAR & KÄNSLOR Permalink0
TIll följd av några dagars ångest blev även denna måndag mörk. Missförstå inte mig, i helgen var det jätte mysigt, jag är alltid glad inombords när familjen samlas under Lunar nyår. Men det har varit enstaka ångest som smygit sig på, tyvärr. Jag visste inte riktigt hur jag skulle hantera dem, därmed mycket trött och nedstämd. Idag på jobbet var också en jobbig dag. men jag ska vara stolt att jag ändå kämpade och kom till jobbet. Varav följd med ångest men jag hade mått värre om jag inte kom iväg. Jag få bara försöka lära mig och prioritera vad väger mer trots ångesten. Efter samtal blev det lite bättre, som tur är. Jag måste bara lära mig att inte vara så hård mot mig själv. Bär inte på andras skuld eller misstag, omtänksamthet är bra men när den alltid ger dig skuldkänsla för du inte kan finnas där, då är den inte hälsosamt för en. 
 
En trötter lilla Mysan. Det var nära att jag skulle ta bussen raka vägen hem och bara gräva ner mig i sängen. Men jag har skrivit upp bloggfika i min almenacka, dessutom packat med laptopoen, jag vill inte jämt ställa in saker och låter ångesten ta över. Det är som sagt jobbigt att kämpa men, det blir oftast bra när man väl nått målet. JAg få tänka att det är värt smärtan. Men glöm inte lyssna på din kropp också! Det är det som är svårast, ha en stadig balans. Men jag tro på övning ger mig färdighet. kämpa kämpa! 
 
 
Till top