My. N. L. Phan.

Torsdag tjugosjätte januari tvåtusensjutton

OKATEGORISERADE, SKÖNHET & HÄLSA missluong.blogg.se, my nadja luong Permalink0
 God Kväll på er fina!

Hur har ni haft det? Tiden springer iväg alldeles för fort. Ville skriva och berätta om helgen och lite ditt och datt. Men haft lite plötsliga ärende att göra och fick åka ner till Skåne i måndags och tisdags, därmed har jag inte hunnit  blogga något. Jag sover relativt bättre senaste dagarna, men något konstigt har ändå påverkat. Det är att jag fryser mycket på natten, och svettas väldigt mycket, detta är något jag inte haft tidigare. Vet inte om att det är för att trots metoden för bättre sömn så är biverklningarna såpass. Inget jag besväras jätte mycket men man blir ju lite orolig. Annars har veckan flytit på som det ska, haft väldigt sköna arbetsdagar denna veckan, hittills i alla fall, jag har lördag och söndag också. Vi haft undersköterska möte igår och APT (arbetsplats träff, jag tror att det är den förkortningen!?!) idag, och jag gjort kvällsturer bägge dagarna, därmed gått 3/4 av tiden til rapportering och möte. Jag hinner egentligen bara säga hej till patienterna sen träffar jag inte dem mer innan jag ska hemåt.
 
Just nu sitter jag igen på Espresso House och bloggar. Det blir mer gjort när jag sitter på ett fik har jag märkt. Det är som att man har en agenda man följer efter. Är man hemma så blir det lätt att man gör någonting annat, typiskt det här "jag ska bara...." HAhaha Egentligen var inte tanken att jag skulle sätta mig här, men det blev så dessvärre.  JAg ska ta bussen hem till Svenljunga om 40min. Är ledig imorgon, åker hem och hjälper mamma med förberedelserna inför Lunar nyår som är på lördag. Men vi brukar laga mat och göra nyår ceremoni dagen innan nyår, alltså 30 december (kinesiska kalendern). Då välkomnar vi tuppens år imorgon!
 
Jag har inte haft snedlugg på ett bra tag nu, som jag nämnde tidigare sens jag klippte page har jag inte gjort så mcyket mer förändring med mitt hår. Det har liksom bara fått växa på längden och formen har liksom bara hängt med. Någon gång uppklipp men alllt annat kvarstår. Tills igår, jag få vänta lite med att klippa page, därför kände jag att jag ville ha snedlugg igen för förändring. JAg har varit slapp och inte behövt fixa och trixa så mycket med håret sneaste åren, nu få jag anstränga mig lite. Det är fint när man plattat och styla håret lite, annars ser jag ganska rolig ut. Det känns så mycket lättare och fräschare. 
 
Man är rätt knäpp egentligen, jag ville göra något nytt men ändå så kan man inte låta bli att sakna det gamla. hahah redan idag när jag såg på gamla bilder så saknar jag mitt långa hår. HAhahah Men men, nån dag till kan jag få lov att sakna. Sen kommer jag att glömma det rätt fort. Jag tror innerst inne så tröstar jag mig själv att mitt hår växer som ogräs, därför behöver jag inte vara rädd när jag klipper av det långa håret. Tack och lov att jag fått pappas gener att jag har så fint hår
 New Me 
Till top