My. N. L. Phan.

Wedding

Förlovning/Bröllop/Smekmånad, MISSLUONG, MY UNTOLD STORY - Depression & Ångest Bride to be, thtmwedding, wedding Permalink1
Om ni märkt så har jag ju skapat ytterligare en kategori bland min hav av kategorier. Hehe. Vad annars om inte "Wedding"! De flesta som känner mig eller hängt med mig i bloggen vet ju att vi planerar att gifta oss, frågan som ställs var/är bara om datumet är spikad eller inte. I och med omsätndigheterna har jag fått lägga planeringen åt sidan och planeringen är något försenad. Men tur nog så började jag redan smida på brölllopsplaneringen redan då min lillasyster planerade sin. Därför har jag fortfarande tid att göra klart det jag vill göra, någorlunda mycket tid  i allafall. Jag har ju tendens att stressa inombords om det står still för länge samt att tiden är min största fiende. Men återigen, jag ska ta det lungt, det kommer att ordna sig, på ett eller annat sätt. Därmed denna resa, vi bokade vietnamresan ett bra tag sedan faktiskt. Om ni minns så har jag postat upp ett inlägg om att jag planerar för fullt i min almenacka. Men då avslöjade jag inte datumet. Det är inte för att jag leker hemlighetsfull eller sånt, det är bara  att jag inte riktigt vågar säga för mycket, sen blir ingenting av eller att ångesten tas över  på grund av omständigheterna. 

Men nu så, planet lyfte tidigt på morgonen torsdag 2:e mars från Landvetter och vi var framme i Ho Chi Minh CIty kl.19 3:e mars vietnams tid. Vi mellanlandar i Hong Kong flygplats och sedan innan planerade vi att vi ska ta oss ut till Hong Kong och utforska. Vi bokade med mening biljett där vi har cirka 8-9h innan vi skulle vidare till Vietnam. Första gången som vi flög till Vietnam tillsammans var 2008, då mellanlandar vi också i Hong Kong men då var det få timmar vilket vi inte åkte ut, eller vi hade inte ens tanken då. Denna gången gjorde vi ett liten mini firande för att vi varit tillsammans i 10 år. Så vägen dit och vägen hem kommer vi att ha ganska många timmar mellan flygen. Vi gjorde inte mycket första stopp mer än vandra runt och upplever Hongkongnesiska livet (eller hur man nu säger ^^). 
 
Ganska omgående som vi var framme i Vietnam försökte vi ordna och greja så mycket som möjligt de första dagarna. Beställa inbjudningskort och leta efter bröllopskllänningar samt sy min och Jinns bröllops folkdräkter (ao dai). Det krävdes också en hel del prövning för det första är det första gången jag åker iväg medan jag går på medicin och är på ett helt främmande land och miljö jämfört med denn trygga miljön jag hittat hemma sens jag blev sjuk. Men med den trygga stöden jag fått/får av min kusin och Älskling har vi nu kommit så här långt. Jag kan ju säga att denna inlägg har jag fått skriva/fylla på då och då, för jag har i första hand njutit av den tiden jag är här och tar jag mediciner som jag ska så blir jag ju trött rätt tidigt kan man säga. Därmed blir det skriva några rader sen sparar jag i Utkast. Idag tog jag tiden och skriva färdig. Ingen måsten eller ångest. 

Idag har vi varit här i Vietnam i två veckor och två dagar, det har för det mesta gått bra med bröllops förberedelserna, även fotograferingen. Mer om det berättar jag i nästa inlägg. Jag ville mest dela med mig officiellt att vi planerar bröllop och datum och hela köret är spikad och igång. Denna resan var en del av "avgörandet om bröllopet blir av eller inte". Dramatisk, jag vet, men så fick vi göra för att veta vad som går och hur mycket jag klarar av. Därför är jag väldigt lycklig och vill dela med mig denna känslan. Jag är såå tacksam! För all kärlek och stöd jag fått längs vägen.  
 
 
the first part of our pre wedding trip begins ....
#1 - - Trang:

Så Vacker Chi Nadja. Så glad och få läsa att allt går undan. Man ser ju hur fina bilder chi dela på IG. Hoppas annars hälsan är på bättringsväg vad det nu än är som bråkar med Chis kropp och hälsa <3

Svar: åh tack finaste em Trang! Thuong nhieu! chi ska ta väl hand om mig. Om em inte har något annat för dig så har chi berättat närmare om depressionen i bloggen <3 <3 <3
My Nadja Luong

Till top