My. N. L. Phan.

All the way up!

MISSLUONG, MY UNTOLD STORY - Depression & Ångest missluong, my untold story missluong Permalink0
God dagens! Jag undrar precis om rubriken kan misstolkas eller inte?! Men det gör det nog inte. :D
Med det menar jag att jag äntligen första gången cyklar upp till jobbet utan att gå ner och gå med cykeln en enda gång! Stolt kan man stolt få berömma sig själv. Det var dessutom klockan lite över 6 på morgonen, det ni! :D
 
Är så lyriskt nu när jag hittade en annan väg att cykla till och hem från jobbet. Backar är det men man slipper i alla fall en hel lång sträcka med bara uppförsbacke. Här blir det uppdelat i små mindre uppförbackar då är det lättare att cykla upp. Övning ger färdighet, precis som det sägs. Jag har inte orkat de andra dagarna utan har fått gå ner och gå upp med cyklen vissa sträckor. Gör jag inte så då tappar jag motivationen helt därför vill jag inte ha någon elcykeln för att hjälpa mig upp utan jag vill hellre gå med cykeln. Men för varje gång jag cyklar har jag orkat mer och mer, jag antar att man hittar väl egna taktik och sätt att cyklar ju oftare man gör det. Det är härligt! Känns som att jag blivit återföds på nytt nu. Hahha låter så löjligt, men det känns så. Alltså inte känslan som ny återföds med cyklen utan överlag, allting i helhet. Att jag orkar mer, och att jag får tillbaka motivationen och initiativen lite sakta men säkert hela tiden. Hoppas att detta fortsätter så här .. för så här har jag inte kännt mig ett bra tag nu. Vill gärna fortsätta så här framöver. Om ni inte redan märkt så är jag inte alls den där "sista minuten för att man vill hinna med allt och alla, därför är man alltid på språng, hjärnan är alltid i högvarv", utan jag tar hand om mig själv och min själ. Och även hinner/orkar med det jag hinner/orkar med. Känns underbart!
 
 En annan anledning till varför jag älskar vägen upp till jobbet är dessa fina körsbärsblommor! Även utsikten och naturen i sig är vackert. Både för cyklister och bilister som fotgängare. 
Nu har jag stämplat ut mig för lång helg! 
 
Till top