My. N. L. Phan.

Torsdag nionde november tvåtusen sjutton

MY UNTOLD STORY - Depression & Ångest missluong.blogg.se Permalink0
Idag blir det en kort och bildlös inlägg. Jag har inte gjort något annat idag än att varit på Hälsan & Arbetslivet och träffa min sjukgymast vid 13 tiden. Det har regnat och blåsigt hela dagen, jag vet inte om jag sovit gott eller inte, men jag är väldigt trött idag vet jag bara. Både vilat (sovit) efter frukosten och när jag kom hem. Ser nu att klockan är så mycket dessutom, jag måste äta något. Ni undrar kanske varför jag träffar en sjukgymnast när det är depression och ångesttillstånd som följd. Det förstod jag inte först heller, trodde läkaren skojade med mig när hon ens sa sjukgymnast. Men det grundar mest på att jag behöver röra på mig mer och bättra på den fysiska stimulansen samt i hopp av att jag ska med hjälp av lite personlig coaching bekämpa mitt undvikandebeteende. Som nu i detta fallet och grad, eller jag vet inte hur man ska kalla det, men det är på gränsen att det liksom blir fobi för stora folkmängd, okända människor och ja, sorgligt nog drabbas det även familj och vänner. Jag behöver liksom få det "ordinerad", så som, prover, vila, läkemdel etc.
 
Vi har kommit fram ett plan och mål, ska återträffa honom om två veckor för rapportering. Målet är att jag ska ut och röra på mig varje dag, i vilket form bestämmer jag själv, ex promenad, simmma, cykla. Ja det är väl typ det jag gör bara egentligen. Jag tror att jag håller mig till promenader faktikst. Numera få jag ta med mig hörlurar och lyssna på lugn musik så jag inte blir distraherad av omgivningen. Förr när jag tog mina powewalk då hade jag alltid musik just för att få till de här raskande steg och takten. Men nu få vi glömma powewalk ett tag och ta promenader istället. Annrs tycker jag att det är härligt och lyssna på naturen. Men just nu går det inte. Imorgon blir det frukost på jobbet. Puss o kram! 
Till top