My. N. L. Phan.

Till dig som är ledsen, rädd och jävligt trött på att kämpa

MY UNTOLD STORY - Depression & Ångest, PSYKISK (O)HÄLSA med allt vad det innebär Till dig som är ledsen, rädd och jävligt trött på att kämpa, my untold story missluong, psykisk ohälsa, tilia Permalink0
"Till dig som är ledsen, rädd och jävligt t...        My untold story          26 apr, 22:22"
 
Så här ser det ut bland mina inlägg som jag har sparat i utkast. Några är för att jag tänkt att blogga om vid senare tillfällen eller att jag inte "skrivit klart", men de felsta är att jag vill och velat blogga men av någon anledning har det inte blivit av. Denna är en utav dem. Nu känner jag att jag vill skriva klart denna, snarare, när jag klickade på denna utkast så fanns det faktiskt inte så mycket skrivet, utan bara en länk till hemsidan. 

Som nu har gjorts om lite grann, uppdaterat och gjort om designen osv. Därför funkade inte den länken jag hade sparat. Men till det jag vill säga är att. Som ni redan vet eller kommer ihåg så förstod jag att jag inte mådde bra ett bra tag men det tog tid innan jag acepterade det och dels börjar prata om det och sedan öppen om det. Som ni ser ovan, denna sparades redan i april förra året, alltså innan min långa sjukskrivning redan. Redan då kände jag att inte orkade mer. Jag hittade föreningen TILIA av en slump när jag säkte information om bland annat quotes och liksom, stöd i all slags form så jag inte känner mig så ensam. Jag tror att på sökfältet skrev jag nog bara, "jag orkar inte mer", då kom det upp en massa, men just denna (föredetta då) länk och klickade in på den. Och det liksom, men herregud, det är ju precis såhär jag känner mig, och jag är inte ensam! (kan ju tillägga att den texten jag läste då när jag först hittade hemsidan var längre och mer detaljerat, vilket dem nu valt att kortas ner och lyfts upp de andra inlägg i deras blogg istället). Därför är känlsan inte exakt detsamma för mig när jag ska plublicera och länka till länken, men jag vill fullgöra det jag skulle ha gjort för mer än ett års sedan. 

Det mesta beror på att jag senaste dagarna inte mått väl, och det kom tonvis med känlsor som jag inte kunde hantera och jag orkade inget annat än bara klara av dagen. Därmed hade jag ingen energi till så mycket. Så jag har lyssnat en hel del poddar från föreningen, parallellt har jag också lyssnat på ångestpodden. Men det blir för rörigt och jag personkemin klickade mer med Tilia så jag valde att lyssna mest på denna föreningen. Som jag skrev ovan, jag känner mig verkligen hemma och får till mig en hel del tips men även, klartecken på vissa saker som jag inte hade svar på, och att jag är inte konstig utan jag har bara väldigt mycket känlsor som jag har svårt att reda ut och en tung ryggsäck med full av både gammalt och nya bekymmer, sorg, känslor, hinder och massa annat. Dettta kommer att ta tid, men det kommer att bli bra! 

Jag tänkte att idag mår jag lite bättre, så jag tog tag i att "rensa ur" min utkast mapp lite grann. Denna var skönt att börja med. Härdanefter kommer jag att nämna dem lite mer och länka till dem lite mer så ni inte tror att jag är besatt eller något liknande. Jag kommer att länka några poddar som jag lyssnat på och finner intrerssant samt på en eller flera sätt involverar mig, att jag liksom känner igen mig själv. Därmed tror jag att det också är bra om ni också lyssnar på det om ni har tid över. Speciellt för er som inte tycker om att läsa så mycket, då är det rätt skönt och bara lyssna. Igår gjorde jag det medan jag städade ur ugnen till exempel. 
 
Tyckte att det var lite intressant att det var såpass längesen jag hade denna i utkast, för det känna nämligen som om det var igår bara. Tills jag såg datumet, därför ville jag visa er ur min perspektiv bara. Och att jag har en del att ta itu med ur denna mappen. =)
 
 
P.s till er som inte orkade eller intresserar er i att klicka in på länkarna så är föreningen Tilia:
"Tilia är en ideell organisation för ungas psykiska hälsa. Vi vänder oss till alla oavsett könsidentitet. Vi arbetar med ungas röster i fokus, både i stödjande och påverkande arbete."
Till top