My. N. L. Phan.

Tisdag tjugofjärde oktober tvåtusensjutton

MY UNTOLD STORY - Depression & Ångest the untold story Permalink0
God morgon hjärtan! Idag är det någorlunda bättre dag. Jag kunde sova och hade inga mardrömmar. Dock känner jag mig trött som alltid, främst ögonen bara slocknar. Men senaste läkarebesök pratade jag en hel del om detta och det är tyvärr dels att ångesten och depressionen i sig inte stabiliseras därmed är hjärnan i högvarv natte tid fortfarande. Och dels är det olyckligtvis biverkningarna av medicinerna Men men, nu ska vi inte tänka på det på det sättet , utan jag få försöka hoppa upp, jag menar gå upp ändå och bara göra något annat och sedan ta en tupplur på förmiddagen istället. För somnar jag om som jag då senaste tiden gjort för jag har varit så tött hela tiden, då drömmer jag drömmarna och alltså hamnat i den onda cirkeln. 
 
Jag gäspar som bara den just nu, men vi ska inte tänka på det mer. Så att nu ska jag äta lite frukost och dricker mitt yogi te Green Balance, ta medicinerna och läser lite sen få ve se hur dagen artar sig. 
 
Ja juste, innan jag hugger i frukosten tänkte jag bara posta upp en bild från igår och berätta snabbt att det värmdes när jag såg min syster igår som kom förbi med mat som mamma och min faster ( co Ut) skickat med till mig. Något ledsen inombords för att jag är rädd att jag inte har aptitien att äta och maten blir dålig men det var gullig av dem att det var faktiskt den typen av "maten" som jag vanligtvis älskar. Bland annat Silkes tofu med ingefära sockerlag, och så såna där friterad, äsh jag vet itne hur man säger det på svenska men Dau Chao Quay (länk) på vietnamesiska i alla fall. Jag har dock inte hunnit äta något av det, men idag tror jag att jag ska kunna äta lite av det. Sen resten av kvällen har jag lyssnat på poddar (säger man så?!) och målat i mindfullness böckerna. 
 
Till top