My. N. L. Phan.

På min nattduksbord

SKÖNHET & HÄLSA hälsa Permalink0
God morgon fredag. God morgon bloggen. God morgon vännen.
 
Det lönar sig när man lägger ner hela hjärta och själen för att kurera sig själv. Ingefära Te från Yogitea och ingefära vatten, i bägge har jag skurit tunn skiva av färsk ingefära (dock i detta fall fryst, fick tipset av min syster, då håller ingefäran längre samt väldigt lätt att skiva upp när man behöver) och limeskal. Har varierat med citron också, men dem jag hade hemma var inte goda, det blev så beskt när man haft de länge i. Kanske för att de inte är färska, eller så är det för att den sorten har tunn skal. Någon som vet?
 
 
Förutom varma dryckena ser ni även min dagliga styrke-boost (kan man säga så?!) diamanten. Min skyddsängel. Min förlovning- och vigelringar. Sist men inte minst, lilla krya på dig Tant My nalle som Niilo (Niilo är son till min barndsomvän) pärlat. Tiina berättade att han hade frågat efter mig och Tiina berättade att tant My inte mår så bra just nu, då hade Niilo sagt att då kan hon få denna så hon mår bättre snart. Vilken charmtroll. Både Niilo och mina syskonbarn har gett mig så många hjärtmärvamnde gåvor som de gjort själva, både på förskolan men också hemma. Jag blir så lycklig bara tanken av hur godhjärtad och kärleksfulla dem är.  
Utöver allt annat ser ni också mina välbehövliga hudvårds produkter uppradad fint fint på nattduksbordet. Atrix mjukgörande handkräm med aloe vera, lypsil också med aloe vera, handesinfektionsgel och hudsalva mot irriterad hud, Bepanthen.
 
Nu har jag unnat mig teet och morgonläsning, jag ska gå ut och fixa lite gröt till frukost och äta denna kalla morgon. Hoppas ni sovit gott. Kramar!
Till top