My. N. L. Phan.

En liten parentes

MISSLUONG missluong, missluong.blogg.se Permalink0
God kväll vännen. Hoppas allt är bra med dig och du mår väl både i kropp och själ.
 
Jag kom hem från min dagliga promenad för drygt en och en halv timme sedan, det var förfärligt kallt både igår och idag. Men om man klär sig väl och med rätta kläder blir det härligt med den friska luften. När jag kom hem tog jag tag i att skriva ner mina "drömmars anteckningar" från mobilen till min drömdagboken. Jag har funderat på att varför jag faktiskt inte skriver digitalt om drömmarna, men det är något med att föra dagbok för hand som inget kan ersättas. Antagligen charmen och känslan att hålla i en penna och bara låta orden fylla det blanka bladet, det kan inget ersättas.
 
Utöver de rutinmässiga agender jag hållt mig till numera har jag fortfarande inte riktigt kommit över "GoT företeelsen" ännu, till följd är jag helt inne i läsandet istället. En period ockuperade jag hubbys Galaxy surfplatta som han fick av mig i present (eller var det julklapp?! Jag minns knappt!?), för att spela cooking dash. Men en tid efter det blev det så jobbigt att ta med den då kom jag att tänka på min Samsung Galaxy S5 som är för övrigt fortfarande användbar förutom att den hackar sig när man vill avsluta ett utgående samtal. De två sista månaderna innan min abonemang gick ut levde jag på enbart sms funktion, sociala medier och ingåendesamtal. Råkade jag glömma och ändå ringde ett utgående samtal och kommer till röstmeddelandet var jag tvugenen att ta ut battriet för att avbryta samtalet. Hur som helst var den annars fortfarande i god skickt, så jag lämnade tillbaka surfplattan några månader till härom dagen, nu är den återigen ockuperad av mig. Jag läser numera i surplattan E-böckerna Sagan om eld och is av George R.R. Martin som tvserien Game of Thrones baserar på. Sens jag först såg filmen Me before you och sedan läsa boken Livet efter dig av Jojo Moyes har jag ändrat min syn på att man-bör-läsa-böckerna-först-sen-titta-på-serien/filmen. Jag blir bokstavligen helt såld och älskar att böckerna blev ännu bättre och då menar jag att den redan är super bra annars. Likaså är det denna gången, jag har alla karaktärerna framför mig, deras utseende, hållning, gång, blickar, ansiktsuttryck, sättet de slåss etc. När jag läser får jag detaljerna som saknades i film och det liksom fylls på bilden av berättelsen, jag är helt inne i läsandet. Något jag verkligen blir helt förvånad över, detta har jag verkligen inte förväntat mig. Som jag nämt i tidigare inlägg, jag läser för det första inte överhuvudtaget någonsin fantasy böcker, inte heller när det handlar om krig och strid. Ännu mindre när det är E-böcker, för jag var inte så försjust i att läsa längre stund på surplatta eller mobil, jag vill liksom kunna bläddra och känna pappret mot mina händer. I detta fall har jag kvar dagar att uttnytja min 1 fri prova-på-månad hos Bookbeat via Michaela Fornis rabattkod här (klick!)(Jag tror att den fortfarande gäller men är inte säker, ni kan alltid prova ni som är intresserad. Om inte kan ni ändå prova gratis i 2 veckor.) Jobbets bibliotek hade inte serien av böckerna, och jag har fortfarande inte orkat skapa något nytt medlemskap i stadsbiblioteket, därmed testa jag E-bok och det var som sagt inte så dumt som jag alltid trott. Det kanske också beror på vilken sort bok det är, i det här fallet är böckerna nog rätt så stora och tjocka om inte de är i pockets form. Till läsningens ära har jag dessutom serier/filmer soundtracks i bakgrunden, en helt makalös kombination!
 
Det var en liten (stor) parentes om mina historier och sammankoppling med serier/filmer, böcker, musik och E-böcker. Annars var vistelsen nere i Skåne (tisdag-torsdag) väldigt trevligt, mycket folk och intryck dock men trevligt och god mat. Vi var på invigning av en väns Gross butik East Asian Food här (klick!) som säljer asiatisk livsmedel i Bjuv, samt hälsa på min lillasysters familj i Ängelholm. Det gjorde gott att få umgås med min syster och svåger samt få gosa med barnen och se deras livliga och energifulla utforskning av världen. De är bara åtta månader gamla men sprider så myckt energi, glädje och vilkorlöskärlek.
 
Såhär ser det ut senaste kvällarna hos mig 
 📱📚⚔️🎶🍓🍑
Till top