My. N. L. Phan.

Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder

OKATEGORISERADE missluong.blogg.se Permalink0
God måndag vännen. Snön har ännu en helg smälts bort. Jag längtar som bara den efter våren. Hoppas du mår gott och haft en bra dag även om det har varit regn och rusk. Jag mår bättre och har mått bra senaste dagarna, kortisonbehandling för mina hudutslag har fortsatt gett effekt och ska fortsätta kuren  denna och nästa vecka. Tarmarna/magen har äntligen (först när den fungerat i minst 2-3 dagar som jag vågar jublar av glädje) hittat sin rutin och börjat jobba igen. Dagliga promenader fortsätts och inga undantag eller ursäkter. Dock har jag slarvat två dagar nu när jag tänker efter, ena dagen blev handla med hubby istället och den andre var jag för trött och det var näst intill stormväder. Jag skulle vänta på hubby komma hem och ta kvällspromenad istället men vädret blev ännu sämre mot kvällen, men största orsaken var att jag var jätte trött. På grund av något som jag inte kommer att upprepas framöver, det var ett bra tag sedan som jag skräckkollar någon serie. Ni som följer mig senaste tiden i bloggen förstår nog att jag pratar om Game of Thrones, jag har maratontittat alla sju säsonger och till följd en tomhet och rubbad dygnsrytm efter säsongens sista avsnitt. Det låter helt negativt och dystert men så är inte fallet, jag är väldigt glad att jag äntligen gett mig på serien (den historien berättar jag i senare inlägg), nu tillhör jag också majoriteten av befolkningen som måste vänta ett och ett halvt år tills nästa säsong. Med positivt menar jag att jag trots omständigheterna ändå funnit den knasiga My som också kan bli beroende av något hon finner intressant och underhållande. Och faktiskt inte alltid är så duktig, snäll och disciplinerad utan den mänskliga My som också gör tokiga saker ibland. Men sammanfattningsvis kan jag bara varna er att denna perioden är jag fortfarande väldigt "olyckligt" och är i en GoT bubbla, det ekar tomhetskänsla och en stor tomrum som följd (varför har ingen berättat om Jon Snow för mig tidigare???!??!?!?), dessutom kan jag inte få nog av Emilia Clarke. Det låter fruktansvärt löjligt jag vet, men jag kan inte hjälpa det, jag till och med läser böckerna nu (började igår), dessutom E-bok, för att fylla tomrummen. Sen vill jag läsa om detaljerna från boken som inte kom med i film, även en utmaning för mig eftersom det är första gången jag läser en fantasy bok. Jag har också lyssnat en hel del på alla soundtracks från serien, okej kanske inte alla men jag har mina favoriter, finns en lista på min spotify. Jag är för övrigt svag för andra soundstracks från olika filmer sen tidigare, om ni inte redan visste. 😍
 
Bild från Emilia Clarkes instagram här (klick!)
 
Men men, nog om GoT (i denna inlägg i alla fall) täntke jag återkoppla inlägget med rubriken. Rusk och regn har det varit men som jag tidigare nämnt, det ska inte vara en ursäkt för att skippa promenaden och hålla mig inomhus. Har man rätt kläder så finns det inga dåliga väder. Fortfaranfe ett par gummistövlar som jag letar efter än, annars är det väldigt skönt att gå ut och gå som jag alla gånger sagt också. Härnäst vill jag ta promenader i skogen också, men det är inget jag ger mig på ännu, vågar inge gå i skogen själv. Idag gick jag inte runt sjön som jag brukar, gick en sväng till Willys för att köpa mango ( 2st för 10 kr!), jag måste så klart passa på med tanke på det inte finns så mycket annat för mig på fruktfronten för övrigt. När jag kom hem sov jag i 1h kanske, det var behövligt, sakta men säkert kommer dygnsrytmen tillbaka. Annars kände jag att jag mår väl och haft en  bra dag idag så jag tog fram köttfärs vi hade i frysen (försöker tömma frysen så mycket som möjligt så vi kan storhandla ordentligt) och lagade spagetti med köttfärssås.
 
Till top