My. N. L. Phan.

Hummer och Bubbel

MAT #bridetobe, hummer, lobster, räkfrossa Permalink0
Igår när vi var på Ica Maxi och snabbhandlade mjölk, matolja och lite grönsaker såg vi erbjundande på fryst hummer. Utan att säga så mycket till varandra tittade vi på varandra och förstod att vi tänkte likadan. Vi köpte och skulle unna oss det idag, delvis efter idag tar Jinn helgledig och dels för att jag kryat på mig. Något täpp i näsan än men behöver inte bänka mig framför högar med näsdukar i alla fall. Innan tog vi en promenad, tänkte ta vägen upp till Netto och tillbaka blir lagom för min del, samt passa på att köpa aioli och vitlöksbröd. Men väl där fanns det inga vitlökbröd, inte heller den sorten aioli som jag brukar köpa. Vi köpte bara vanliga minifrallor och göra egen vitlöksmör hemma, jag orkade inte mixa till någon hemmagjord aioli även om det är busenkelt egentligen. Vi hade vitlöksdressing hemma, det blev jätte bra det med. Jag gjorde extra mycket vitlökssmör med persilja och ha det på hummern också, tyckte det var godare att ugnsgratinera dem än bara äta vanligt. Att göra egna vitlöksbröd såhär var faktsitk godare. Vi hade liten räkfrossa vid sidan om och drack päroncider till, så gott det var. Nu är jag mätt och belåten, blir gott med galiamelon som efterätt efter all vitlökätande.
 
Lite vardagslyx skadar inte, det är trots allt fredag och helgen är runt hörnet!
 
 
 


Till top