My. N. L. Phan.

Kärleksfull lunch och bubbel på kvällen

FAMILJEN familjen Permalink0
Hej hjärtan. Hoppas du mår bra och är i gott mod idag. Inte långt kvar tills det är helg och löning och barnbidrag (eller barnbidrag 27:e kanske?!) idag dessutom. Idag ska jag upp till jobbet för Teammöte mellan 14.30-16.00. Det är nästan likadan som APT fast på teammöte fokuserar vi endast åt vår palliativ verksamhet. Jag fick även höra att avdelningen uppskattade väldigt mycket små vaserna jag tog med förra veckan, värmer mig när jag kan bidra till små men ack så betydelsefulla saker på avdelningen. 
 
Igår hade jag en trevlig och mysig lunch med älskade Tiina och hennes barn. Det var flera månader sedan som jag träffade barnen, de har vuxit mycket. Lilla Elsa pratar så mycket nu, så söt och Niilo växer massvis i längden. Har verkligen saknat de jätte mycket. Vi var och åt på barnens favorit ställe, Springrolls med asiatsikt buffé/pasta buffé och sushi. Räkchips är deras absoluta absoluta favorit. Därefter skjutsade dem hem mig och det sötaste var att vi trodde barnen sov så vi parkerade en stund och jag satt kvar för att prata med Tiina. Rätt som det var hörde vi från baksätet någon säger "sluta prata", först uppfattade jag inte ritkigt men sen förstod vi att Elsa blev rastlös där bak och ville att Tant My och mamma ska sluta prata och köra istället. Vår lilla charmtroll. 💖
Till vänster: Mamma Tiina och Elsa. Till höger: Moster My och Niilo.
 
Väl hemma blev jag lite trött och tänkte vila mig men kunde inte ritkigt sova, utan blundade en stund sen tittade jag på några avsnitt till av GoT. Det blåste och regnade väldigt mycket igår, först tänkte jag skippa dagliga promenaden. Men kände att jag inte ska låta vädret hindra mig, så jag tog fram mina regnbyxor och regnjacka och begav mig ut på en promenad ändå. Det var ritkigt skönt och jag var glad att jag inte lät vädret hindra mig, uppfriskande och bara man ha rätt kläder så känns inte det alls jobbig med regn. Klockan hade hunnit bli 18 , då slog det mig att jag kunde gå stora vägen och gå till Ica Maxi och systembolaget för att köpa lite bubbel och tulpaner och fira lite enkelt min yngre svåger som tog körkort igår. Min promenad fram och tillbaka blev lagom lång och passade perfekt lagom tills hubby kom hem från jobbet. Till kvällens ära drack vi bubbel och åt räkor, O'Learys kyckling, snacks och mango. Sen somnade jag riktigt gott. Det var längesen jag drack bubbel, visst sov jag gott men en aning obehaglig den stunden innan jag somnade, hjärtat slog så fort och tungt så att jag trodde den skulle hoppa ut. Men detta händer nu av goda skäl så det besvärade mig inte lika mycket. 
 
 
Till top