My. N. L. Phan.

Divya Spa & Wellness i Borås

SKÖNHET & HÄLSA balsam för själen, divya spa och wellness, må bra, skönhet och hälsa, spa Permalink0
God fredag vacker! Nu har jag jobbat några timmar med bloggen och äntligen har det också slutat att snöar, hubby slutar snart sitt arbetskift. Jag tänkte bara posta upp inlägget om spa vistelsen jag var på senast, sen ska jag bege mig iväg på min promenad, passar även på och möta upp min kära man så kan vi promenera hem tillsammnas. Hoppas du får en rofylld fredag min vän! 
 
Något som behagar mig alla gånger och i all oändlighet är spa och massage. Jag var väldigt dåligt på att ta hand om mig själv och unna mig själv sådana här må bra och balsam för själen grejer förut. Såg som sagt alltid till att andra ska unna sig men slarvar med mig själv. Dessutom tänkte jag för mycket på att det kostar så mycket osv, att det är "dumt" att slösa och spendera på sådana som varar egenligen inte alls länge men kostar skjortan av sig. Men samtidigt, vi lever bara en gång, om man inte unnar sig vad ska man göra med all pengar man jobbat hårt och tjånat ihop. Inte så att du kan ta med dig pengarna ner till graven direkt. Det var senare åren som jag, typ efter jag hade fyllt 25 tror jag, eller kanske 1-2 år innan dess. (Jag kommer inte ihåg längre!) Så började jag att unna mig mer åt spa här i Sverige, endast spa så att säga, annars har jag nog bara ägnat mig åt behandlingar och dylikt när jag är i Vietnam där det är betydligt mycket billigare. Men den tankeställningen ska jag inte fortsätta att ha. Senare åren har jag vågat mig på att även här i Sverige provat på behandlingar, dock enbart massage, jag är lite skeptiskt mog ansiktsbehandling. Men det är nog för att jag haft tur som inte behövt några särskilda hudvårdsprodukter och är rädd att det förstörs istället. Men i Vietnam älskar jag att gå till både loka men också finare salonger där de tvättar ditt hår och ger både ansiktst och huvudmassage. Jag älskar det! Men även i Vietnam är jag försikgt med ansiktmasker osv. Så det är inte bara här hemma så ni inte missförstår mig. Jag nöjer mig faktiskt bara med massage ändå egentligen, dock har jag senaste 1-2 åren provar på enstaka ansiktsmask hemma med mina syskon och det har gått bra, hittills, som tur är. 
 
Hur som helst, jag ska inte dra ut på detta inlägg mer än vad jag redan gjort. Det jag vill säga är engeltinge bara att jag numera unnar mig mer frekvent av dessa balsam för själen möjligheter. Jag har både fått i gåva men också köpt till mig själv dessa spa tillfällen, både själv men också i sällskap. Oftast är det tjejgäng och då väljer jag gärna en övernattning så frukostbuffén igår och att man har tillgång till spa och relax avdelnigen. Inte nödvändigtvis köpa till någon eller några behandlingar. Senast spa jag var på är Divya Spa & Wellness länk  (klick!) lite utanför Borås. Jag fick faktiskt denna tillfällen som gåva av min kära hubby under december förra året. Så jag åkte dit själv, det fanns smidigt med kollektivt att ta sig dit och 8 minuters gångavstånd från hållplatsen till destinationen. För er som är från Borås trakten ligger den ute i Målsryd, gamla vägen mot Svenljunga och Varberg
 
Hubby och jag skämde bort mig med en riktigt rejält behandling.
(Med rejält menar jag priset men vi låtsas att jag aldrig tog upp pris grjejen okej?!) 
Jag bokade nämligen en 80 minuters Aromamassage:
"För dig som vill ha den totala upplevelsen av både massage och avslappning. Genom eteriska oljor som omsorgsfullt väljs ut för just dig, berörs doftsinnet och ger en optimal upplevelse. Massagen inleds på kroppen för att övergå till ansiktet och avslutas med en härlig ayurvedisk skalpmassage. "
Ett rätt så enkelt och hemtrevligt atmosfär vilket jag gillar starkt. Jag valde en rätt sent tid dämed var det bara jag som var där just då. 
Innan jag skulle få min behandling fick jag en varm fotbad och väntade i Lounge/väntrummet, det var bara jag där därför kändes det som väntrum. Hehe Jag drack varmt te och åt fruktsallad och läste i min bok medan jag väntade. 
 Det var helt makalös, och doften på aroman var så ljuvligt och kombinationen av spa musik i bakgrunden och värmen av massageoljan var riktigt avkopplande. Massagen i sig var jag så nöjd och helheten var så bra att jag knappt ville resa på mig och gå därifrån. Jag skulle kunna som sagt bli masserad i all oändlighet utan att tröttna. Namaste!
Till top