My. N. L. Phan.

Nio dagar sedan

OKATEGORISERADE missluong.blogg.se Permalink0
God kväll vänner. Hur mår ni? Hoppas ni haft det bra senaste dagarna. För min del var det exakt nio dagar sedan som jag bloggade. Till skillnad från förut (senaste tiden i alla fall) att när bloggen står still innebar det oftast att jag har mått dåligt, främst åt det själsliga fronten. Men denna gången var det faktiskt det fysiska som var boven och det hela eskalerades i kombination med en gnutta lathet. Om ni minns har jag haft besvär med klåda, irriterat hud och kliandet gjort att jag fått så mycket blåmärken/rivmärken på kroppen, ni kan läsa om inlägget här (klick!). Idag var jag på vårdcentralen och fått stark kortisonsalva och mjukgörande hudkräm som behandling, jag ska börja första "omläggningen" ikväll. Vi hoppas att detta tar sig och det blir snart bra igen, däremot vet jag att sens jag fick diagnosen pollenallergi har jag varit väldigt känslig mot ganska mycket därmed irriterat hud har jag haft till och från tidigare, men inte på detta sätt och framför allt inte så här intensivt. Magen/tarmarna har heller inte ritkigt kommit i sin ordning, så jag få fortsätta att testa mig fram och se vad som funkar bäst för mig, sen få jag inte vara för hård mot tarmarna heller, allt tar sin tid. Däremot har ju aptitetn blivit bätte, inte ritkigt som omvärlden önskar sig, men betydligt mycket bättre sens aptitlösheten började, därför är jag mer än nöjd. 
 
På så sätt har jag varit väldigt trött och tagen, känner mig inte alls i form, och under väntasntid för läkaren har jag heller inte haft större krafter och energi att tänka eller spekulera för mycket. Därmed har jag endast ägnat min tid åt mina dagliga promenader, vila och bara tittat på serier. Förutom helgen som var då jag förberett och väntade in en fin besök av mina bästa systersdöttrar. De övernattade hos oss från lördag till söndag. Önskade helst att de kunde vara hos oss längre, men en mjukstart måste vi hålla oss till (mest för min del, men också för att det var första gången som jag hade alla tre samtidigt, samt övernattning)Det var helt fantastiskt och jag mådde så gott och skrattade så mycket att jag fick träningsvärk följande dag. Jag har inte bloggat något men har ändå klickat enstaka bilder varje dag som jag tänkte visa och återberätta för er. Annars har det inte hänt så mycket mer på sistone, förutom att jag var på jobbet och var med på APT (arbetsplatsträff) idag mellan 14.30-16.00. Det var behövlig för senaste möten jag var på var början av december 2017, dessutom hade jag lite små vaser från bröllopet som jag ville ge till avdelningen. Perfekt för tillfällen där barnen kommer upp och hälsar på och plockat med sig egna små blommor från skogen eller trädgården. Nu när våren snart kommer också, fina vitsippor  och vårblommor!
Obligatoriska hissselfie på jobbet ☺️
Sen har jag även haft lite tankar kring att byta bloggportal men samtidigt inte, därför har det varit rätt mycket tankspridda tankar. Vill ha lite mer strikta och regelbunda sätt att blogga, nu när jag har bestämt mig att enbart använda bloggen och inga andra sociala medier. Bättre struktur helt enkelt. Juste, hubby och jag ska också prova på yoga och lite andra gruppträningar på Arena Fitness tillsammans nu härdanefter. Vi har köpt sådana 10-gångers kort, funkar det bra då ska vi, framför allt jag, teckna abonemang hos dem. 
 
Vi säger så så länge, nu ska jag vilar mig lite grann. Ni få ha det så bra fina. All kärlek! 💕
 
 
Till top