Missluong - The diary of my life

Bye bye Cam Lâm, Khánh Hòa see you again soon. Now hello Saigon!

ATM & Mobile Blog, Missluong, My Daily Life Permalink0
I skrivande stund ligger jag i en sängbuss från Nha Trang till Saigon. När jag är i vietnam föredrar jag hellre sängbuss än flyga till Saigon, mesta dels för att jag är flygrädd, dessutom tar jag alltid kvällsbussar då sover jag ändå bara. Nackdelen är väl att det tar för många timmar bara, 9 timmar med buss och 45 med flyg. Jag åker tillsammans med mamma, pappa och chi2s familj. Jag blir borta i cirka en vecka. Jag åker först till älsklings by för lite ceremoni och minnesstund för jinns farmor som gått bort. Sen ska jag eventuellt till Vũng Tàu och fira Hungs födelsedag, därefter blir det fest och i umgås med vänner bland annat min chau yeu, tuyet och hennes gäng och vivian kommer senare också för att möta upp oss. Skulle egentligen skriva av mig lite efter gårdagens händelse men jag blir lite åksjuk så jag måste sluta. Vi hörs mer imorgon bitti. puss och kram

Tycker oom denna bilden så på oss, fattas Long, en till kusin och chi2 som också var med den dagen. Vi åkte till en öde ö och hade den för oss själva en hel dag ungefär. Mysigt! ♡

Thoughts & Words Permalink0
igår var en dag fylld av känslor, glädje, kärlek, tårar och många tankar. Jag älskar er så mycket!

At Grandma's place!

ATM & Mobile Blog, Family Comes First, Missluong, Travels nhatrang, seafood, vietnam Permalink0
Hello dear!

Jag försökte blogga innan jag skulle åka till Lương Sơn och hälsa på min farmor och släkten men bloggandet gick åt skogen. Nu försöker jag ett nytt försök om vad som hänt i dag. Vi har varit här två dagar nu, imorgon bitti ska vi ha en familje heldag utflykt till någon ö här närheten. Hoppas på bra väder, gör inget om det inte är jätte solig så länge ingen regn. Vi haft lite otur med vädret, därför förstår jag att några av oss blir lite besvikna när det är rena svensk sommar hemma. Men vi bara vart här i 6 dagar, det vänder nog snart :)

Hur som helst har jag haft en rätt så seg dag egentligen, lite bakis från gårdagens strandfesten. Brunch av seafood och Lương Sơns specialitet fisk nudelsoppan med friterade asiatisk fiskbullar ( bún cá, chả cá ) så gott. Men jag jag var så seg så det smakade inte så mycket men nu på kvällen åt jag igen efter jag återhämtat så jag är nöjd ;) Avslutade även kvällen med att gå ut med systrarna/ flickorna/ yngsta farbror å hans dotter/ pappa å mamma till quan chè 1 min från farmors hus och äta chè trái cây/ kem flan och dricka nước rau má. Jag älskar att gå ut och äta chè i vietnam, inte konstig att jag aldrig kan hålla formen hahaha!

Food is my life!

Juste under dagen var vi en sväng i Nha trang och visade Lisa och Calin köpcenter och framför allt marknaden Chợ Dầm men vi glömde bort att dw stänger kl 18 så den andra gänget gick vidare för lite massage och sedan fortsätta gå i nattmarknaden när den öppnas igen kl 21. Vi andra gick och åt nem nuong, så gott, har mer eller mindre alltid ätit den restaurangen varje gång vi är i Nha Trang. Jag insåg att jag har verkligen ingen energi och gå och shoppa i Vietnam eller så visste jag inte vad jag behövde så jag vae inte alls shopping sugen. Det är bara mat mat mat som lockar mig..hahah , farlig, kommer bokstavligen rulla hem till Sverige!

Fortsätt och njuta av det fina vädret hemma mina kära !