My. N. L. Phan.

midsommarkrans

DIY #jagärjag, midsommar, midsommarkrans, missluong.blogg.se Permalink1
Tjingeling!

Inför midsommar då är det väl midsommarkransen som är a och o bland allt annat som midsommarstången, midsommardansen, sångerna, maten, snapsvisorna och ja allt som tillhör. Jag firar egentligen midsommar för jag har större delen av varje midsommar jobbat så mina kollegor som brukar fira stort få vara lediga. Annars är det i samband med bröllop på midsommar, om jag inte minns fel har jag bara "firat" midsommar en gång under mina 21 års i Sverige. Det var sommar 2010 hos Mimmi i Brämhult när hon fortfarande bodde i Borås. Även då har jag ej gjort någon egen krans, lånade Mimmis för att fota bara =D

Först som förra året och i år som jag fångats upp av alla dessa vackra midsommarkransar, i år ville jag också göra egna men är inte ritkigt insatt i det hela förrän senaste dagar, lite sent ute i tid. Vädret har heller inte varit heeeelt på topp, men idag satt jag och kollade upp bilder och hur man gör en egen krans. Till nästa år så då ska det firas stort, vet vem kanske är det till och med jag som håller i arrangemanget =D
 
Här är lite inspirationsbilder, länk, samt en bra video som visar hur man kan göra en krans utan ståltråd och verktyg 😉  ÄLskar verkligen trädgårdsblommor och växter 😍💐🌷🌺🍃🍀🌿🌹🌼🌻
 
Länk för DIY- 7 guider som visar hur du enkelt binder en vacker midsommarkrans 
 
 
 
 Bild: google.se
#1 - - Tuyen Luong:

så sammanträffande.. jag köpte hem blommor och ska göra krans till flickorna :D

Svar: de blev jätte fina!!! nästa år fixar vi en mer ordentligt midsommarfirande! <3
Missluong

Till top