My. N. L. Phan.

Min första adventspyssel och kreativitet

HEM & INREDNING, MITT LIV I BILDER första advent Permalink0
Nu säger jag godnatt till er alla fina! Hoppas ni haft en lika mysig söndag/ första advent som jag haft. VIssa stunder är det skit men för det mesta är det mysigt och massa kärlek. Det lilla skiten kan man nog inte undangå, den tillhör livet, man kan inte bli av med den. För förekommer det inte lite tjafs eller oense då är det oftast då det är stora problem på gång. Så jag är tacksam över de små gräl eller tjafs vi har. De är inte roliga men de är nödvändiga, jobbig för stunden men gör väl i framtiden. Aja, nog med det, nu är det i alla fall lite mer julstämmning hemma hos oss, trots regnväder. Men ni som är vaken än, kan nog också se att det stormar och snöar. Kör nu försiktigt imorgon kära ni, vart ni än ska. Va rädd om varandra, men framför allt var rädd om er själva, ta hand om er!! ♥

Min söndag har bestått av blogga, handla gardinstång och de grejerna som vi inte hittade i Ullared. Rätt som det är hittade vi även stoldynor, stjärnlampa, lampa till köket och trappstege eller trappstol elelr vad det nu heter, hahha. Lättare för oss att jobba på höga höjder, samt bra för lilla mig när jag ska hämta saker högt upp i skåpet. Utöver det har jag även pysslat ihop lite adventsljus, och julpysslat lite. Tyckte även att jag lika gärna kan slå in barnens julklappar så är det gjort också. Det har varit en produktivt, effektivt och kreativt helg måste jag säga!
 
Här är lite behind the scenes bilder...hiihihi

Älskar att slå in julklappar och pynta de med fina klistermärke och snöre. Men i år blir det bara till barnen faktiskt, och till min kära mor och far så klart ♥
 
Lite pyssel för en speciell present
 
Sneak peak på köket och gardinen...


...och sneak peak på vardagsrummet gardin och julstjärna


Älskling var duktig och händig med lampan i hallen men...


...men blir riktigt trött i armarna så jag tog över det sista...


pyssel pyssel, julpynt jag älskar det! just detta tog jag lite gott och blandat avdet jag hade hemma,,,hhihiih


Är mest nöjd med denna adventsljus. Ritkigt charmig när riskokaren är med i bagrunden, hahah äkta vietnames!
 
Till top