My. N. L. Phan.

A fine hat fits like a good friend

MISSLUONG, SHOPPING a fine hat fits like a good friend, missluong.blogg.se Permalink0
Aldrig i mitt liv har jag uppskattat mössor, hattar, luvor och pannband som jag gör idag. Det startades 2010 faktiskt, då jag vikarierade 6 månader på en dagis. Jag var ute med barnen och dels som förebild hade jag mössor och varma kläder och dels, det var sviiiin kallt vissa dagar på vintern, man måste klä sig varm. Regnstövlar var också något som jag uppskattade på en helt annan nivå. Hur som helst, sen dagiset har jag alltid haft mössa och vantar på mig när det behövs samt har nu en annan respekt för kylan. Friskluftlivet är också något jag uppskattat mer, det finns aldrig något som heter att jag kan inte gå ut för det är så dålig väder. Har man rätt kläder till rätt väder då funkar allt! 

Det jag vill komma fram till är att jag faktiskt skaffat mig en ull hatt. Spanat in en hatt emellan åt och senast jag var i Stockholm med Jinns familj i oktober provade jag en hel del olika varianter. Men var lite osäker då så jag köpte inte. Tills i lördags då Yen och jag tog en spontan lunch ute sedan minglade vi några timmar i stan, det var black friday weekend. Jag letade efter en svart pannband, först var det slut, som tur hittade vi en i svart till slut. Eftresom vi ändå är på jakt på huvudbonad, så varför inte köpa en nu och använda vid  mildare dagar. Blir perfekt med en hatt som man trivs i, det jag inte visste är att jag verkligen trivs i hattar och mössor!
 
 
Här provade jag en i Zara i Stockholm, den jag köpte nu är från H&M och ser exakt likadan ut. Dessutom var det ju Black Friday Weekend  20% rabatt !
 
Till top