My. N. L. Phan.

Gott Nytt År

MISSLUONG lycklig, missluong.blogg.se Permalink0
Idag, på jätte länge som jag är så här glad och lycklig. Inte för att det hänt något särkilgt med rehabiliteringen eller något med mig. Det är bara att jag träffade på en så otroligt god hjärtat medmänniska som gjorde hela min dag, sista dagen av 2017 så fenomenal fantastiskt att jag inte kan sluta att le. Hela mig spricker av lycka och entusiasm. Historien är lång och väldigt onödigt men så himla fint och ödesbestämt. Jinn fick höra den långa och historien och hela mig lyser av lycka. Så här lycklig har jag verkligen inte varit på så länge. Jag tackade henne så mycket för att av hennes insatts gjorde min avslut av 2017 så lycklig, det betyder så mycket för mig att se mig själv så glad. Kortfattat handlar det om att jag skulle ta min promenad när Jinn åkte till jobbet. Tanken var att jag skulle gå en sväng ut till stan för att utnyttja Jinns välkommen inflyttnings gåva från blomster butiken Buketten
 och inhandla en marmor bricka till köket i Cervera. Samt gå förbi Apoteket för att köpa lite saker för min tröga mage och Ica City för att köpa Ben & Jerry, denna vecka har de erbjudande. 
Jag började med gåvan och köpte lite fint för hemmet, fyndade en rea julborddekoration och en liten gott nytt år orkideer från Buketten. När jag gick vidare till Cervera hittade jag brickan och tänkte göra det jag brukar göra varje gång jag är där, nämligen klämma lite grann på Orrefors kristall ljusstaken och alla Rörstrands porsliner. Det hela handlar egentligen om att jag tänkte köpa ljustakarna men inte riktigt än, utan tänkte göra det via Bonusway (länk här) på nätet (för att samla på bonus) men att denna gången använda min rabattskupong 100kr för varje 500kr man handlar för. Men jag insåg att jag blev så himla ledsen när stakarna inte alls låg där de brukar ligga. Jag trodde de hade slut på dem produkterna överhuvudtaget och när jag till slut frågade expediten och hon sa att de finns kvar även med erbjudande, de ligger längst fram i butiken. Blev så lycklig att jag ville inte vänta tills jag skulle beställa på nätet. 
 
Det är nu när jag skulle till kassan och betala som det bästa hände. Sen måste jag bara notera att jag var väldigt noga och klar i huvudet när jag räknade ihop vad allting skulle kosta osv, samt att rabatten inte skulle blandas ihop med andra erbjudande osv, och att det skulle delas in i två olika betalningar. Men när jag ställde upp grejerna i kassan var jag helt borta och delade upp sakerna helt fel, Orrefors för sig och de andra grejerna för sig, alltså inte alls så som jag tänkt. Tanken var erbjudande för sig och ordinareier priser för sig. Men tur i oturen eller hur man nu ska säga, de goda brukar få goda belöningar antar jag och ärlighet varar längst. Hur som helst, från att jag tänkte oavsett vad jag handlar idag så får jag i alla fall åtminstone 100kr rabatt. Men vet ni hur det slutade? Jag fick sammmanlagt 300kr i rabatt och fick hem mina efterlängtade Orrefors ljusstakar i större storlek än den jag tänkt mig och att jag "på köpet fick med" en minde kristall ljuslykta också från Orrefors som kostar 249kr  (för att jag skulle köpa den så det blir 500kr för ordinariepris). Det sötaste var nog att när hon sa att, de här ljusstakarna har redan sin egen erbjudande och jag vaknade till och liksom "herregud vad knäpp jag är, det var ju inte så här jag skulle göra" för mig själv. Sen sa jag till henne att "ja juste vad borta jag är, men det gör inget jag kan använda rabatten en annan gång". Så tänkte hon en kort ögonblick och tittade på kupongen igen via min telefon, och sa "men vet du vad, det gör inget, du får hela 200 kr rabatt för dessa, sammanlagt blir ju över 1000 kr". Och jag bah, menar du det? vad snällt isåfall (jag tänkte att här får jag inte ens någon rabatt i och med jag hade blandat ihop erbjundaden och ordniarierpris). Nästa lyckorus var då när hon skulle scanna in dem resternade grejerna och bad mig ta fam (nånting som hon inte kommer på) det där igen, jag trodde hon menade kvitton eller min legitimation. Tills hon kom på vad hon menade, "du kan väl ta upp kupongen igen så scanna jag den igen och du får 100 kr rabatt på dem här också". Jag bara, "menar du det? vad gulligt av dig!". 
 
Hon såg nog min sorgsna blick när jag trodde att ljustakarna var slut kanske, och att det är sista dagen på året och jag var så oskyldig söt med mina träningskläder och hörlurna antar jag. nawwee, så underbar hon är. Jag trodde först att hon bara skojade med mig hela tiden. Det var inte stora summor i rabatt men mycket mer än jag vad jag borde fått. För jag fick ju inte blanda ihop erbjudande och kupongen. Ja det blev långt ändå, ändå är denna kortversionen, haha. 
 
När jag precis svängde in till min gata från stora vägen började stora snöflingor falla ner, och inte alls långt efter ösade det massa snö. Men jag fortsatte och gå framåt och log och var varm hela mig och sken verkligen upp.
 det allra sista som jag kom på när jag skulle öppna portdörren, oj jag glömde ju bort Ben & Jerrys och medicin för magen helt och hållet. Men det gjorde inget, jag är fortfarande lycklig. 
Till top