My. N. L. Phan.

Annandag jul med glögg och lussebullar mys

OKATEGORISERADE Permalink0
Tjingeling på er fina! En del utav er kanske fortsätter att fira på med julhelg idag också, och några utav er gör kanske som jag, bara ta det lugnt och njuter av ledigheten. Eller så är ni en del utav dem som är full upptagen med all mellandagsrean. Vad ni än gör så hoppas jag ni har en fin dag och ledighet innan nästa festlighet intar scenen. Kan inte riktigt förstå att det endast är 5 dagar kvar av 2017. På ett sätt är det skönt men ändå läskig att tiden springer så himla fort iväg. På julafton tog jag en bild med mina busflickorna, en sådan tripp trapp trull bild. De växer så fort. I år lyckas jag åtminstone fortfarande hålla mig kvar på "trapp" platsen, härnäst blir jag nog den lilla moster my och kommer att förbli det. Flickorna växer så det knakar, snart få vi nog göra lite ombytta roller, att de skänker bort deras kläder till moster My och Na, medan våra festklänningar och klädesplagg kan dem med gott samvete tas över. Det enda tjejerna inte riktigt kan ärva från oss är skor, de har sin pappas gener när det gäller fötter, medan mostrarna har väldigt små fötter, vad ska vi nu göra med alla våra fest skor som vi redan nu bara slängt upp på hyllorna och bara dammar?! Blocket någon?
 
Det var ritkigt givande och avkopplande att lyssna på ljudbok medan man kör bil, första gången jag testade idag. Men de andra bilisterna kanske inte var sådär jätte förtjust i att köra bakom, haha, dock höll jag hastigheten och blockernade inte traffiken. Jag hade bara inte så bråttom som de hade och hade inte heller någon tanke på att skyna på mig för deras skull. Jag lyssnade färdig den femte ljudboken idag, ska ta tag i att skriva en kort recension om dem här i bloggen innna jag lagrar fler på lager. 
 
Annars ska jag nu bara ta och kopplar av ännu mer, har precis kollat igenom lite kommentarer och svarart på dem, även kikat in de andra bloggarna, lämnat lite spår efter mig. Ska nu koka upp resternade av glöggen jag har hemma och sen mysa med lite tvb serier. Lite hembakade lussebullar som vi fick från svärmor blir perfekt. Annars har jag räkningar, promenader och några blogginlägg att ta igen. Vi prioriterar räkningarna, sen tar jag de andra grejerna imorgon tror jag. Det är kol svart ute nu och klockan är bara 18! Hur som, önskar er en fortsatt avkopplat kväll.
Varma Kramar!
 
Till top