My. N. L. Phan.

Lugn lördag

BÖCKER, MITT LIV I BILDER Ben & Jerrys, ljudböcker, missluong, snittblommor Permalink0
Har nu precis borstat tänderna, applacerat xlash på fransarna och bytt om till pyjamas, jag är så frusen av mig tur att jag har min fluffig kofta och mina mysstrumpor som jag typ överanvänder 24/7, stackarna. Annars har jag haft en bra dag idag. Hoppas ni haft en fin och härlig lördag idag. 
 
Efter jag kom hem från promenaden vilade jag mig ungefär 40min tror jag, det var gott. Jag kom på att vi behövde köpa koriander och räkor, så jag gick en sväng till stan och sen tillbaka. Dock fick jag med mig andra saker hem också. Har nu träningsvärk i skulderbladerna, så töntig jag är, dessutom har jag typ gjort något med min högra knän, träningsvärk där med? För det gör ont när jag ska böja den. Minns att jag haft detta förut också, men vet fortfarande inte anledningen och minns heller inte hur det gick över. Vi får väl vänta och se om några dagar. Så så klenis jag är. Har alltid varit klen och har noll kondition, men nu är det ännu värre. För att byta ämne har jag tänkt och berätta men glömt varje gång jag bloggar att jag har för ungefär 2-3 veckor sedan börjat med ljudböcker. Men egentligen är det först ca två veckor sedan som jag aktivkt lyssnar, snarare insåg att jag tyckte väldigt mycket om det och hittat en bra kombination med ljudböcker under mina promenader. De två första som jag lånade hem var bland annat Tillsammans, om medkänsla och bekräftelse av Anna Kåver och Åsa Nilsonne. Den andre Kaffe med musik provade jag lyssna första kapiteln men tyckte inte att den sorten av böcker var så bra att lyssna till, eller så var det läsaren som inte var bra läsare som första boken jag lyssnade, i denna hade hon olika röster för olika karaktärer samt berättaren. Det förstörde mycket , jag vill hellre läsa själv istället för att lyssna. Sammanfattningsvis hittillstycker jag att lyssna på böcker om personlig utveckling eller självbiografiska .Medan skönnlitteratur och romaner får jag ut mer genom att själv läsa texten och jag tycker fortfarande mer om att hålla och bläddra i en bok än att bara lyssna, e-böcker är därför inget för mig. Utöver ljudböckerna kan ni se på bilden att jag också nyligen läst ut en bok om HSP, Den högkänsliga människan av Elaine Aron. Super bra bok som jag kommer att köpa hem, den har hjälpt mig så mycket!
 
För övrigt, ägnade jag mig resten av kvällen åt att byta vatten på mina blommor och snittade om dem. Det är första gången jag har Amaryllis hemma och har nog miss skött dem, tror att jag borde ha bytt vatten oftare. De har blommat ut men är något vissnad, så ledsen jag blir. Hoppas dem piggar upp sig snart igen. Men resterande blommorna klarar sig fint fint i alla fall. 
 
Därefter åt jag lite mat och sen lite Ben & Jerrys med färska hallon och kollade ett avsnitt av en ny TVB serie (Hong Kong-nesisk serier som är dubbad till vietnamneiska) som jag följer, Sóng gió gia tộc 3.  (Obs, ni förstår nog att jag ätit direkt ur glasspaketet då och då, så ni inte tror att jag ätit sådär mycket just ikväll bara. Hihi texten och bilden stömmerinte  riktigt när jag läste igen hihihi, så ego när jag äter så. Men svårt att dela med sig när den ör så himla god glassen!)
Nu ska jag läsa lite sen sova. God natt med er fina! Vi hörs imorgon. Kramar!
 
 
 
Till top