My. N. L. Phan.

Tisdag och trötter

OKATEGORISERADE missluong.blogg.se, my daily life Permalink0
Kära bloggen och läsare. Idag har jag varit jätte trött. Först nu som jag känner mig utvilad och kan vara en människa igen. Igår när jag satt och grejade med lite bilder och fokuserade samt ansträngde mig ganska mycket, det glömde jag bort helt och hållet. Borde tagit några fler pauser emellan, för mot kvällen efter jag ätit kvällsmat med älskling skulle jag följa scheman och ha lite läsning innan jag lägger mig. Jag somnade utan att veta när och nästa gång jag vaknade blandade jag antagligen ihop drömmar och verkligheten, förstod inte vad som var vad och Jinn hade av någon anledning en jobbig ögonblick precis då när jag vaknade till. Förstod ingenting och var väldigt jobbig jag själv, sen sa han något som var jobbigt men det var hans känslor så jag är glad att han trots det sa till mig ändå. Enda nackdelen var att jag var så trött och var fortfarande i min lilla dvala uppenbarligen, jag gick på toaletten sen kom tillbaka och somnade om direkt. Först mot morgonkvisten som jag vaknade till och förstod ingenting, igen. Jag minns att Jinn var arg på mig men jag kommer inte ihåg varför, gjorde jag något? Eller sa jag något? Eller kom det bara från ingenstans och han hade bara en jobbig kväll och när jag frågade en massa när jag vaknade gjorde bara det värre. Ah ni vet, jag låg där och var helt förstörd, för jag trodde verkligen att jag hade gjort något och jag kommer inte ihåg någonting. Det var så jobbigt! Till slut fick jag väcka honom och fråga vad var det som hände. 
 
Sen kunde jag somna om igen, tills jag drömde mardröm så klart, kallsvettas vaknade jag full av gråt och kunde inte sluta även jag intalar mig att det bara var en dröm, så jobbigt. Jag ville inte sova mer gick upp och tog en lång varm dusch som jag vet jag mår bäst av. Det hjälpte, som tur var, varm lång dusch med spa musik i bakgrunden.Vi åt frukost och lagade mat tillsamamns, sen blev båda två helt slut. Huvudet var tungt och ögonen sved fortfarande även vi har städat undan och slängt lök skalarna, men vi var för trötta och antagligen satt löken kvar i huvudet så bägge två somnade, igen. Efter 1 h blev vi pigga och Jinn åkte till jobbet, medan jag tog min promenad, men jag skyndade mig och glömde ta med powerbanken så när jag precis kom ner till Ramnaparken dog telefonen. Ingen ljudbok, då fick jag meditera och göra mindullness istället. Efter ett varv gick jag hem och fortsatte att lyssna på ljudboken en liten stund till. Liten stund blev 1 h! Sen blev jag trött, igen och somnade, igen. Hehe Det var härlig att ligga på soffan och bara blunda och lyssna.
 
Så ja, nu är jag som sagt utvilad och ska ta igen några inlägg tänkte jag. En sak tänkte jag när jag vaknade nu att, hade jag gjort som jag alltid gjort förut, att istället för att fråga och "tro på mina känslor och magkänsla" då hade det nog inte varit så fin förmiddag för mig utan jag hade gått runt och grubblat och tro att Jinn bara är dum som betedde sig så osv, Utifrån mina terapi samtal förstod jag att jag känner av mig och tar in för mycket av andras frustration, tankar och känslor också, därmed vill jag skona dem genom att inte göra saken värre och inte pratar om det. Men egentligen vet jag inte om det jag känner är rätt eller inte rätt. Det kan vara så, men det kan också inte vara så. 
 
Utan ljud i hörlurarna idag fokuserade jag en hel del på ankorna och omgivningen. Men konstignog (tur nog) så var det inte mycket folk ute och gick idag, jag mötte endast ett äldre par och en cyklist. Hörlurna jag har på mig har funktionen brusreducerad (!) utan musik eller ljudbok var det verkligen helt tyst i mina öron. Härligt. Men iidag ville jag lyssna på naturen. Och det var skönt, speciellt när ankorna "pratar eller skrattar" jag vet inte, de gör så roliga ljud emellan åt. 
 
Det var heller inte så kallt idag, jag både tog av mig vantarna och fick knäppa upp jackan. Det var skönt. 
Alltid mysigt och laga mat tillsammans, idag gjorde vi Tacofylld paprikor. Tänkte lägga upp recepten sen. Busenkelt är det.
 
 

Till top