My. N. L. Phan.

Torsdag tjugoåttonde december tvåtusen sjutton

MY UNTOLD STORY - Depression & Ångest Permalink0
Kära bloggen och vackra! Hoppas ni mår fint idag. Jag har inte haft så bra dagar, iförr igår och igår. Fick två ångestattack som brev på posten, det var väldigt jobbigt. Det var hanterbar dock, men allt annat blev lidande istället. Värst var igårkväll, jag kunde inte sova och nästan att jag inte visste vad jag skulle göra för att bli av med ångesten. Fick ringa Jinn och ha honom i luren för att kunna sova efter all vred fram och tillbaka, tror mest att jag somnade av utmatthet. Jag har inte använt någon behovs medicin i snart 1 månad, igår var ytterligare en kväll där jag rätt så nära behövde. Jag ska inte vara så hård mot mig själv men samtidigt vill jag på tu man hand kämpa mot ångesten och inte alltid ta medicinen som hjälp det första jag gör. Jag har haft det i ett års period för natten därför är det dags nu att våga vara självständig och lära mig att leva med ångesten och inte låter den ta över mitt liv. Sen vill jag också påminna mig själv att den dagen jag inte lyckas att hantera ångesten är det inte nederlag att jag ta hjälp av medicin, utan jag är stark som försökt att klara mig och klokt nog att veta när jag behöver be om hjälp. 
 
Idag var jag på min årliga rutin besök hos tandläkaren och förlängde min friskvård. Jag har alltid tyckt att det är skönt när de tar bort tandstenar vid dem här årliga rutin besök, men nu tycker jag inte om det längre. Tydligen har de inskafffat sig nya och mordernare vertyg, det är numera väldigt obehaglig och instrummenten orsakar oerhört mycket illningar. Jag tycker verkligen inte om det. Inte nog med det, ljudet när det "borrar" herregud , det kändes som om jag skulle dö. Jag tror att förut har de fått ta bort tandsten med enklare vertyg och använt sig av kraften av handen därför var det behgaligare, nu är det instrumenten eller maskinen eller vad de nu kallar den, den är inte alls rolig. Utöver detta så hatar jag verklige deras flour med banansmak. Jag har alltid avskytt det, minns att när jag var yngre och efter varje tandläkaren besök och fick så kallade "banankräm" som avslut. Jag pillade alltid bort dem på vägen tillbaka hem eller till skolan. De är så vidriga. I och för sig gör jag typ det än nu i vuxen ålder, dock vet jag att jag måste härda ut och tvingar mig själv att ha dem i tänderna i 1 timme som de ordinerats. Jag som inte brukar spotta fick göra det x antal gånger under min promenad runt sjön, så ofrsäch. blääärk!
 
För övrigt ska jag nu äta lite (måste bara erkänna att efter den timmen hade gått gick jag och borstade bort all flour som en galning och slängde även tandborsten) så löjlig jag är, men jag kan inte hjälpa det. urk! Aja, nu ska jag äta lite sen åka och hämta min kära man hos svärmor. Men innan jag åker raka vägen dit tänkte jag svänga in till Svenljunga och lämna lite saker hos min mamma samt krama flickorna och Nico innan de åker till deras farmor och farfar.
 


Till top