My. N. L. Phan.

Christmas feeling isn't over yet

HEM & INREDNING Permalink0

Just nu är det 13 minusgrader i Borås! I förmiddags var det 10 minusgrader. Snacka om kallt, det här kallar jag för vintern. Så synd att det kommer nu när både jul och nyår har passerat. Men Januari tillhör vinter månaderna, vi får väl stå ut med kylan några veckor till. Men jag tror att denna vintern kommer att dra ut sig därmed blir våren och sommaren också fördröjd, som senaste åren som varit. 

Låter så negativt av mig jag vet, men missförstå inte mig. Jag tycker det är jätte härligt friskt luft. Sov inte gott inatt tyvärr, därmed fick jag ställa in träffen med Tiina och Niilo idag, + att jag klantade mig totalt med att laga bo kho så allting blev uppskjuten. ja men det är en annan historia som jag inte kommer ta här, räcker att Tiina fick höra den onödiga långa historien klockan 6 i morses! 

MEN nu är bo kho grytan färdig och det blev super! Hoppas det smakar också, väntar bara nu på Jinn ska komma hem från jobbet,,, har även städat lägenheten och nu är andra omgång av tvätt igång. Jag tänt dem flesta levandeljus som jag ser och tänder det sista som är kvar av jul yankee candle (red apple wreath). Lyssnar också julmusik, hihihi. Till kommande jul ska jag köpa en stor sådan yankee candle, doften är så behaglig och ljuvlig. Innan jag kunde laga bo kho var jag tvugnen och inhandla vissa ingredienser som jag glömde, så passade på att ta en powerwalk, det var som sagt kallare än jag trodde. Så jag frös som attans om mina kinder, tur att halsduken var lång och stor så jag kunde täcka ansiktet, men man såg ju som en rånare eller något. Inte konstigt varöfr folk tittade på mig. haha, Vid sjön förstod folk att jag tar powerwalk därmed min klädsel, men när jag åkte till asiatiska livsmedel i stan så tyckte väl "stadsboarna" att lilla jag var knäpp som klär mig så lite när det var minusgrader. Fleece jacka blir man varm av när man kör powewalk, dock kan jag erkänna att så kallt som det var i förmiddags borde jag ha en annan tröja under och inte det jag brukar ha. Men det var jätte härligt frisk luft som sagt. Tog även med mig bröd till ankorna. Jätte gulliga var dem.  
 
Njuter som sagt just nu av jul myset som är kvar.... snart ska man ju ta ner alla jul dekorationerna. Men jag tycker det är mysigt att ha kvar dem så länge det är fortfarande är så mörk tidigt ute. Speciellt nu när snön kom också. Mysigt!
 
Till top