My. N. L. Phan.

Sista dagen

MAT, MISSLUONG, MY UNTOLD STORY - Depression & Ångest, OKATEGORISERADE kimchi, nem chua, xoi nep lap xuong Permalink0
Tisdag trettioförsta januari tvåtusensjutton. Sista dagen i januari 2017. Redan. Oj. Verkligen. Ledig dag idag. Jag hade egentligen bara en mysdejt på agendan. Men det blev tyvärr aldrig av. Inte för att jag inte vill. För att jag inte har krafter, det är det som är kruxet. Jag hatar medicin. Framförallt biverkningarna. Trött och orkeslös. MEN, ett stort MEN.... de hjälper mig när jag har det allra jobbigast. Man måste ge och ta säger många. Jag vet, jag vet. Nog om det. Trots tröttheten så känns det ändå gott för jag har äntligen kunnat sova ut. Det är skillnad att sova för att man behöver sova och att man sover för att man inte orkar med någonting annat. Man vill bara sova och sova. Därmed lurar man hjärnan och kroppen. Man tror att man sovit och är utvilad, istället blir det till följd att man är tröttare. Så därför, visst biverkningar, men jag är glad att jag är utvilad. Sen får jag ju prioritera bort vissa andra saker, det är jätte tråkigt. Men jag kan nog ta igen det. Det var ett fika dejt med Ingela, Maria och Maggan mina äldsta kollegor. Det vill säga att jag har jobbat med dem längst. Mina klippor!
 
Annars har jag inte gjort så mycket mer idag. Skulle också förbi Leon efter fiket, men nu blir det inget, jag ska hämta Jinn sen istället bara. Något rolig som hände idag var att My hittade min "parfym to go flaska" (eller hur man nu kallar dem flaskorna) i hennes bil. Jag trodde jag hade tappat bort den, fick den som julklapp av när vi hade mini julmiddag. Så positivt var det. Sen åt jag xoi nep lap xuong (klippig ris med kinesisk korv) som mamma skickade med från helgen. Så gott. Nem chua, kimchi och dua mon (cured/fermented beef/pork, kimchi & dried carrot and raddich pickles) till är riktigt ymmu yummy! Annorlunda mat. Jag vet. Hihi Men dessa är delikatess för oss. Allting är hemmagjord av mamma. Jag tittar även på vietnamesisk The Voice från 2012.
 
 
Till top