My. N. L. Phan.

Rituals...

SKÖNHET & HÄLSA missluong.blogg.se, my luong, nadja luong, rice milk & cherry blossoms, rituals, the rituals of sakura Permalink0
Your body. Your Soul. Your Rituals.
 
Tror inte att ni missat att Borås håller på att bygga ny köpcenter där gamla Åhlens huset var, nu heter det Pallas Galleria. Sist jag var där har dem kommit väldigt bra väg och det känns väldigt lyxigt jämfört med tidigare Åhelnshuset. Butikerna har också uppgraderat på något sätt. Rituals butiken har också hittat till Borås. Med tiden har jag förstått att jag är mer svag för naturens dofter än frukter och bärs doft. Så som Bodyshop tyckte jag var mysigt, men deras dofter har tendens att vara för sött för min smak. Därmed har jag inte kunnat använda så mycket av dem produkter jag köpt eller fått i present. Som tur är har man många tjejer hemma som man kan dela med mig lite så dem kommer till användning efter allt. Däremot Rituals... har verkligen helt fantastiska dofter och nu när de kommit ut med doftpinnar kan man verkligen inte motstå. Tack kära Mia som introducerade mig för Rituals för ett tag sedan när vi nyligen jobbade ihop. Vi har pratat om att åka in till Göteborg till deras butik och prova och kolla in deras produkter men har inte blivit av. När Åhlens nya butiken hade premiär igen i november förra året hade de en liten utvald sortiment av Rituals, då fick jag chansen och prova på. Blev kär vid första ögonkastet och beröringen. hahah låter knäppt med så var det faktiskt. 

Jag började min semester med en mini hemmaspa faktiskt. Jag fick en fint spakit och doftpinnar av serien The Rituals of Sakura med doft av rice milk & cherry blossom som födelsedags present förra året. Tog en lång varm dusch med scrub och hela processen. Sköljer av håret med kallt vatten sen avslutar med ytterligare sköljning av varmt vatten (läs nästintill kokhet hahah ja, jag älskar att duscha i varmt vatten!!). 
 
 
 
Till top