My. N. L. Phan.

Förgyll vardagen med blommor

MISSLUONG flowers, mindfulness, missluong Permalink0
Som ni redan vet så försöker jag ju för några år sedan försöka sätter färg på vardagen med dessa vackra blommor i hemmet. Började i min gamla lägenhet, tror det var 2 år innan jag flyttade hit. Sen dess har det nästan alltid varit blommor hemma. Nu när vi flyttat till större har jag också inskaffat mig lite andra växter i alla rum. Har vågat köpa två krukor orkideer nu när det var på rea. sen har jag en från chi2 och svåger som inflyttningspresent. Resten är krukväxter bland annat murgröna, porslinblomma. 

Härdanefter vill vi inskaffa fler växter, både inomhus men också ute i balkongen. Citronträd, olivträd och palmer är några utav dem som vi skulle vilja ha. Hehe men msåte läsa på lite så vi inte tar död på dem. Jag var så lat förr och inte orkade därmed inte ritkigt vågat mig på växter. Men nu är det annorlunda, jag ger dem kärlek och omsorg varje dag. Ska som sagt bara lära mig lite mer om skötselråd och vilken sort näring de behöver osv.
Till top