My. N. L. Phan.

a flower does not think of competing to the flower next to it. it just blooms

Förlovning/Bröllop/Smekmånad, HEM & INREDNING Bubbel Carafe Gold, flowers, mariellastore, roses, rusticinterior, vintageinterior Permalink1
Som ni ser så har jag unnat mig ganska mycket färska blommor och växter senaste tiden. Jag tror inte att ni minns men innan jag flyttade hit till vår bostadsrätt. Hann jag inksaffa mig "veckans blommor" en tid, och sen dess har jag alltid köpt hem emellan åt färska blommor. Den sista tiden har det varit oftare, snarare lite mer lyxigare blommor och mer kvalité. Jag kunde (har massa mer och vill lära mig mer) inte så mycket om växter och sånt då, jag kunde inte ta hand om de så bra för jag förstod som sagt inte det speciella med växter och blommor. Jag passar oftast på att köpa när det är erbjudande osv, det tycker jag är klokt, men har nu lärt mig också vilka ebjudnade är värt att köpa hem eller inte. De kan vara billiga men kvalitet på växterna kanske inte är så bra då kan det bli dyrare i längden. Hellre vänta eller köpa något annat av bättre standard som håller längre. 
 
Denna gången blev det extra lyx för Jinn fyllde år därtill den stora buketten,och både de 10-pack rosor öna och brudslöja var så fina därför blev det lyx köpt. De pastell lila rosor buketten har ni redan sett men jag vill visa dem igen. För idag innan älskling kom hem från jobbet satt jag och tänkte på vad jag kunde göra för att inte mina växter ska bli övergiven i 3 dagar. Tur nog var det lagom dags att vattna alla växterna hemma, samt bytte vatten, rensa bort gammalt blad och snittade om snittblommorna. De två första bilden är tagen idag, de andra var tagen för drygt en vecka sedan då jag köpte hem dem. Det är väldigt kul att jag kunde återanvända de små glasburkarna med vintage och rustik touch som bordsdekoration som jag hade på bröllopet. Mysigt när jag kan fortsätta ha den känslan även bröllopet är över. Utöver växterna och blommorna fick jag även garderoben gjort. Säsongsstäda och sortera lite grann, tack vare att vi ska iväg över helgen så jag kunde ta tag i min garderob. Mycket nöjd och produktivt för-och eftermiddag!
 
De är så vackra! Dessa är i sovrummet.
 
Fortfarande lika fin som när dem köptes. Vardasgrummet.
 
I köket har jag vattenkaraffen jag nämde häromdagen. Jag har inte hunnit använda den, tänker på Sangria när jag tittar på den, sangria är så gott! Men den var lika fin att ha som vas så varför inte använda den så länge =) Bubbel Carafe Gold från Mariellastore.
 
Här har vi en liten mini hörn med en familjecollage som jag haft sen förra lägenheten. Vi skulle göra lite finare tavlor och ramar, men inte hunnit så det få vara bra så länge. Blomvasen är en tackgåva som jag fick av Jocke & Tiina från deras bröllopsdag (jag var brudtärna). Den inpsirationen snodde jag och hade som tackgåvor även på vår egen bröllop till nära och kära. Detaljen är att det står våra initialer och datumet. Maneki Neko (lyckokatten) som Jinn är så rädd om! Det är en sparbössa som Jinn fick av mig som julklapp om jag inte minns fel. Detta är också i vardagsrummet.
 
 
Vintage och rustik bordsdekoration (i bakgrunden kan man se tavlan, boxen med notislappar med snörning och de "message in the bottle" från bröllopet som vi ska öppna på vår 1 årsdag!)
 

#1 - - Jessica Högberg:

Jag har varit jättedålig det sista på att köpa hem färska blommor, får skärpa mej för det är ju så mysigt!

Svar: jaa, det gör så mycket för vardagen, man behöver inte köpa för ofta men då och då känns jätte bra. Det ger så mycket liv i hemmet!
My Nadja Luong Phan

Till top