My. N. L. Phan.

Dagarna som varit

HEM & INREDNING home & interior, missluong.blogg.se, my daily life Permalink0
Kära bloggen och läsare!

Tro mig när jag säger att jag kämpar som in i.... Men det är så vårt! I min senaste inlägg angående mötet med sjukgymnasten och målet vi satt upp tillsamamns. Lättare sagt än gjort. Många som känner igen sig kanske? Men jag ska inte klandra mig eller vara för hård mot mig själv, jag ska fortsätta kämpa, och detta kommer att ta tid, återigen, det kommer att ta tid! Men det kommer att gå bra!
 
I fredags fick jag skjuts av Jinn och var uppe på jobbet vid 9tiden för lite frukost. Det var en lugn fredag, vad skönt för kollegorna, det behöver dem verkligen. När jag kom var de flesta redan där så jag kunde säga hej till allihopa på en gång. Därefter hade jag en liten pratstund med min chef samt lämna in både räkningar från läkarbesök osv, och även friskvårdsbidrag. Jag har tendens att alltid lämna in i sista sekunden, denna gången hade jag med mig allting och är tidigt. Det tycker jag är jätte bra jobbat av mig. Sen tog jag en promenad hem, det regnade men inte jätte mycket, det var inte så farligt. Men återigen, går fortfarande sakta och det tar på krafterna. Men det få lov och vara så  och att jag noga med att vilar mig efteråt, sakta men säkert kommer jag att bygga upp min kondition också. Väl hemma hade Jinn grillat kabanoss (kryddad korv) så jag åt det och tittade på Fyren mellan havet, så mycket känslor och gripen film. Jag grät som ett barn! Väcktes väldigt många funderingar kring livet och vad är rätt och vad är fel.
 
Dock blev det sämre mot helgen =( Jag hade i tankarna och ville jätte mycket komma ut, men det gick inte.
 
Men idag blev det av i alla fall, trots svajig nattsömn och drömmar så fick jag ändå en hel del gjort idag. En sväng upp till Netto och tillbaka, de brukar ha sharon /persimon men inte idag. Det var halt, men friskt luft. Jag har även bytt sängkläder, mina piggy piggy och mirandanalle har också blivit ompysslad (tog äntligen tag i att sy och fixa lite "skador" dem fått genom åren). Älskling jobbar tidig denna vecka och hade tänkt hänga upp vår prewedding tavla som vi hade på bröllopet i sovrummet. Vi satte även (äntligen) ihop kandelaber som vi (jag äntligen) köpt förra onsdags. Känns skönt att utan att ha pratat så tänkte vi samma sak ändå. Därmed fick vi enhel del gjort idag. Sovrummet känns nu mer personligt och mysigt. 
Nu ska jag krypa ner i sängen, bloggar mer i morgon. Puss o kram! God natt fina!
 
Till top