My. N. L. Phan.

Hubby goes 30

KÄRLEK, MISSLUONG hubby goes 30, love of my life, missluong.blogg.se Permalink0
Som jag skrev i vykortet till Älskling idag,
"i dag är det din födelsedag, och det är första gången jag grattar dig i rollen din fru, just på 30-årsdagen också." Vi har känt varandra i 13 år kom vi fram till och varit tillsammans i snart 11 år, förlovad 3 år och nu gifta i snart 5 månader. Vilken resa vi har gjort tillsamamns! Ser framemot många många många många många fler år tillsammans med dig hjärtat! De senaste två åren har det inte varit lätt för Jinn, förra året fick jag operationstid på hans födelsedag (såg i arkivet att jag bara nämt operation men inget mer om det, jag skriver en annan inlägg om det senare istället). Så födelsedagar senaste åren har väl inte varit så lätt för mig kan man säga. Jag kunde inte åka hem till svärmor, men jag ville ändå ge min kära make den uppvaktningen han förtjänar. En mini version av den ritkiga versionen jag haft i mitt huvud för längesedan blev av i alla fall. Man fyller som sagt bara 30 en gång, och jag är tacksam att trots smärtan så vill han fortfarande hålla min hand genom min långa resa.
 
Kvällen innan åt vi en mini dim sum/plockmat och fruktbricka och kollade på film. Sen fick han en liten födelsedagsväckning på morgonen med budabestbakelse och ljus (sång blev väl halt och halvt haha)  innan han for iväg för jobb några timmar. Innan han skulle vidare hem till Småland på eftermiddagen fick Jinn sina presenter av mig och vi åt en omgång till "tapas à la Jinna" och resten av budabestbakelsen. Sen var det verkligen lång vilopaus för mig resten av kvällen. 
Blev helt kär i dessa pastell lila rosor. De tog mig med storm verkligen. Jag har nämligen inte handlat själv sen denna sjukskrivningstillfällen. Så det tog lite tid för mig att handla denna gången, mest också för att Ica maxi hade möblerat om så jag dels inte ritkigt hittade sakerna och dels blev så nyfiken och vandrade runt, så klart. Fastän jag bara skulle köpa lite frukter och blommor, både till födelsedagsbarnet men också till mig och hemmet. Det är härligt att få se växter och blommor, jag mår väldigt bra av dem.  Jag fick också chansen att pyssla lite, har ju inte gjort det sens bröllopet, det tycker jag också är härligt. Att få göra saker med sina händer och kreativitet. Som ni kan se på vykortet :D
 
Älskar dig oändligt mycket hubby! ♥ Love wifey
Till top