My. N. L. Phan.

My daily life

OKATEGORISERADE missluong.blogg.se, my daily life Permalink0
Kära bloggen!
Onsdag idag, stilsamt höstdag, dock kallt så att jag nästan trodde att det var vinter ute när jag begav mig till läkaren innan vid 9-10tiden. Frost på bilrutorna, något halt på vägen. Men luften var så friskt att det var mer härligt än besvärligt.  Tyckte att det var dags för mig att återuppta några utav mina "rutiner" som jag hade förut och trivdes med, passande just idag för att jag hade läkaretid och samtalsterapi efter varandra varav 3-4h mellanrum. Och destinations mässigt är också helt perfekt för att göra en mellanlandning här på Kulturhusets café, ingen omväg, inte olika håll eller långa sträckor som måste gås eller åkas. Det var väldigt perfekt tajmad. Jag har än så länge enbart köpt smoothie och the, men ska om en liten stund köpa lunch här och sedan gå över till andra sidan av gatan för samtal kl.14.00. Min favorit smoothie här är hallon och ingefära. 
Annars tog jag äntligen (på riktigt) tag i att skicka in min sjukpenning ansökan. Kunde inte skicka in den sist för det var några punkter jag behövde ta reda på först, och på så sätt har det bara dragit ut mer tid. Men nu så, hoppas det inte krånglar som första perioden förra gången. Jag orkar verkligne inte en till fight med dem, det ska jag heller inte behöva men man vet aldrig. Försäkringskassan i en nötskal trots allt, tyvärr, förlåt att jag drar alla över en kam,jag vet att det finns många godhjärtad själar där också. 
 
 
Till top