My. N. L. Phan.

Palma De Mallorca

KÄRLEK, RESOR mallorca, palma de mallorca, weekend getaway Permalink1
Kära bloggen och kärste läsare!
 
Andra dagen (och 1/2 dag kan man nog säga) som vi är i Mallorca, vi landade någon gång vid 23 tiden i torsdags. Idag är det inte lika solig och varmt som igår men ändå väldigt behagligt med lite vind och drygt 19-20grader i skrivande stund. Sitter på balkongen i vår hotellrum, tittar ut mot havet, även om det inte är första havsutsikt (eller hur man nu säger det) så är det helt perfekt. Jag känner mig så älskad och riktigt väl omhändertagen av älskling. Jag ser havet från balkongen och kan höra ljudet av havsvågorna hela dygnet på dagen. Jag sover gott och det är skönt med lite vind in till hotellrummet både på dagen men också på nätterna. Jinn har gått på promenader med mig längs stranden, både gått på gångvägen men också på stranden och fått känna på vattnet och det mjuka sanden mot mina fötter. Ätit Paella som var så himmelsk god och många färska skaldjur som vi fick välja emellan. Att bara vara och äta i min egen takt, vilar mig när jag behöver, läser lite böcker mellan våra aktiviteter och ha små täta vilopaus. Fantastiskt vackert solupp- och nedgångar som utsikt. Pricket över i:et är frukostbuffén så klart! Senaro skinka varje dag och det till och med finns churros bland buffén. Annars är denna lågsäsongs period perfekt för mig, jag säger ju det, jag är verkligen udda från andra människor. Medan andra tycker om att åka iväg när det är högsäsong och mycket turister, när det är som varmast med sol och bad, så märkte jag utifrån denna getaway att den här folkmängden just nu här är precis lagom för mig. Vägen blir inte smockfull med människor, inte heller stranden, utan man ser mycket äldre par hand i hand och små familjer med småbarns föräldrar kopplar av med sina nära och kära. Alltså är inte party, sol och bada något för mig, utan lugn och avkoppling. Sen kan det vara trevligt och ta en drink någonstans, drinkar (som inte är alltför starka för min smak) är ju så goda, såsom sangria eller mojito.
 
Idag blir det en sväng in till storstaden Palma, om inget ändras ska vi hyra scooter så älskling också få unna sig lite av sina favoriter förutom att äta skaldjur och pilgrimsmusslor. 
 
 
 
 
#1 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Åh vad kul att hyra scooter :)

Svar: ah , men tyvärr blev det aldrig av denna gången. Men tills nästa gång är det prio ett!
My Nadja Luong Phan

Till top