My. N. L. Phan.

Tisdag trettioförsta oktober tvåtusensjutton

OKATEGORISERADE, VÄNNER & KOLLEGOR friendship, höstmys, my daily life, soulmate Permalink0
För övrigt har jag varit och träffat min kära vän Tiina. Vi lunchade på "vår ställe", Tant Grönt heter den. Innan Tiina fick barn var stället deran vår ställe, när vi inte kom på vart vi skulle då var Tant Grönt alltid ett säkert kort. Sen har jag nog lite så med alla som jag umgås med nära, jag har olika ställen med olika personer. Ja, och när Tiina fick barn då är Tant Grönt fortfarande vår ställe, då inredde dem om stället lite och gjorde mysiga hörn vid fönstret med massa kuddar och det var väldigt barnväligt så man kan ha vagnen osv. Än idag, är det vår ställe. Det var faktistk nästan en månad sedan som jag faktiskt träffar någon annan förutom min make som bor med mig. Sorgligt men sant, tyvärr. Så nervöst, men det var skönt och se henne och bara kramas och finnas där för varandra. Jag är så tacksam att denna ängel finns i mitt liv. Vi lunchade där, sen åkte vi vidare till ett annat ställe som är väldigt mysigt, cafén heter Guldkanten (eller heter den Guldkragen??!?!?) 
 
(jag googlade upp) so sorry, guldkanten är en pensioner resataurang, eller jag menar restaurang för pensionerär som bor här i närområdet jag bor. Det är därför jag balndar ihop namnen. Men Guldkragen heter konditorin som jag menar, de har en hemsida dessutom, det visste inte jag. Sist köpte min chef tårta därifrån på ett möte som vi hade, den var så himmelskt god! Här är länken.
 
Hur som helst, vi fortsatte och fika där , lite synd att de stänger så tidigt, redan 16.30 på vardagar. Sen tog jag en promenad hem. Nu ska jag krypas ner i säng. Önskar er alla en god natt och dröm sött! 
 
Panerad rödspätta med dillsås och potatismos, det var gott, pricket över i:et är att vi smugglade till oss ett berg med bröd som var så goda! 
 
 
Till top