My. N. L. Phan.

En Produktiv Onsdag

MISSLUONG, OKATEGORISERADE #jagärjag, missluong.blogg.se Permalink0
God kvällens! 

Tidigare ikväll satt jag på ett café och höll på att skriva ett inlägg, men hann aldrig skriva färdig den, skulle fortsätta hemma. Väl hemma blev jag helt slut, blev det redan då jag skulle ställa in cykeln. Magkatarr smärtan som jag inte känt på ett bra tag kom tillbaks?! Kanske berodde på att jag åt för fort innan kanske?! Ingen aning, men den smärtan känner jag igen och inget annat hjälper förutom ligga ner i fosterställning minst 20-30min sen släpper smärtan, för det mesta i alla fall. Råkade somna så klart, väcktes av påminelse om att ta nattmedicinen klockan 22.30. På så sätt få jag skriva färdig den långa inlägget imorgon och nu skriver jag denna för att berätta hur min dag varit. Imorgon kommer ni att förstå lite mer vad som hänt senaste veckorna. 
 
Men just idag har det varit en redig produktivt dag. Är jätte glad att allt som skedde idag blev av ungefär som jag tänkt mig. Dock vaknade jag av jobbig dröm, igen. Grät i sömnen tills jag vaknade och fortsatte gråta för det var så verkligt, så sårande, rakt in i hjärtat, igen. Nattmedicinen har hjälpt mig, men det blir någon gång, någon gång såhär som idag faktiskt. Jag kanske vaknat emellan utan att minnas på så sätt "är medicinens effekt över" vilket jag minns drömmarna när jag vaknar "den riktiga gången", om ni förstår vad jag menar. 

Gråter jag så tills jag vaknar blir jag väldigt trött, behövde sova mer men jag ville inte ta risken, så jag spelade lite spel i telefonen. Bestämde mig under tiden jag spelar att innan informationsmötet på jobbet kl.14.30-16.00 ska jag försöka unna mig lite och vara snäll mot min själ. Kan förtydliga att tanken fanns redan igår när jag äntligen fick sängkläderna bytta och mig själv i duschen. En överdrivit lång dusch med varmt vatten, scrubs och avslutades med kallt vatten, pricket över i:et var musiken och ljusen tänd. Dagen till ära blev ansiktsmask, bleka tänderna och meditation (liggande) i 40minuter en suverän kombo! Förutom att unna mig hemmaspa behöver lägenheten också en makeover. Jag börjar med att säga hejdå till dammråttorna som varit och hälsat på mig alldeles alldeles för länge. Sen fick det vara bra, resten tas hand om en annan dag. Mötet jag var på var jobbrelaterad och jag är trycksårsombud från avdelningen. Det jobbigaste var nog när jag cyklade upp och sen gick till fel konferensrum, när jag väl hittat rätt så var det kokhet inne på rummet. Fick ingen luft, jag var varm och svettades, jag dog nästan. Fick sitta och vifta en bra stund med mina papper för att svalka ner, helt förfärlig. Borde ha tagit med mig solfjärden som vi hade som bröllopsgåva, ska nog ha den i väskan i beredskap framöver. Därefter lånade jag lite böcker från jobbets bibliotek innan jag cyklade vidare till Knalleland. Jag skämde bort mig med tre par örhänge, och gott och blandat från en mysig inredningbutik (som jag tycker mycket om) som skall flyttas, de hade rea 30% i hela butiken. Medan jag satt på cafét fick jag en hel del gjort, bland annat den inlägget jag nämnde i början av denna inlägg. Jag blev inte klar, men jag är en bit framåt i alla fall. 

Ja juste, glömde ju en annan sak också, innan jag kilade iväg till mötet såg jag att jag hade fått post, en liten söt hälsning till mig står det på den. Jag ville öppna direkt, men jag hann inte så fick öppna den nu istället. Var så nyfiken på vem det var ifrån, mest vad det kan vara för något. Har aldrig sett något från den här avsändare tidigare, och från vem liksom. Jag fick tänka ett tag innan jag är säker på att jag inte nätshoppat något (som ska levereras nu i alla fall), då släppte jag den tanken. Tur det för hade vart skit jobbig om jag hade beställt något och inte ens kommer ihåg.  Här är några bilder från dagen:
 
Vintage rosor sängkläder
 
Haha, hjärtorna gjorde bilden söt plötligt, hehe
 
Missis L. Phan börjar få långt hår igen och romantiskt med mönstrat hårband<3
 
 
Efter många om och men blev det  Tasty tuna bagel, caramell cheesecake och på det en chai Latte. 
 
Så söt paket!
 
Till top