My. N. L. Phan.

Söndag

OKATEGORISERADE missluong.blogg.se, my daily life, vardag Permalink0
God söndag vacker. Hoppas du har haft en bra helg. Min söndag började turbulent med kombination av mardrömmar, outhärdlig gråt och en genom svettig uppvakning. Inget rolig, men det finns inte mycket jag kan göra åt, det var bara att gråta ut och sen antecka ner det jag minns i drömdagboken sen lämna drömmarna där de tillhör. Dessutom är det mens period på gång därmed sötsugen och hungerkänsla smyger sig på dygnets alla timmar (vilket är väldigt bra att dessa symtom börjar sakta men säkert komma tillbaka, då är kroppen någorlunda återställt, dock hade jag gärna bytt bort PMS och värken). Men söndagen blev inte helt fördärvat av förmiddagens rabalder som tur är. En söndagsbrunch på Viskan med käraste Mia var inbokad och resten av dagen blev så fantastiskt. Bästa sällskap, god  och mycket mat, kunde äta delikatesserna i lugn och ro, inga andra angender som stressar iväg oss och brunch i sig är ju helt enastående. Uppskattar innerligt sådana här på tu man hand träffar med väninnor där vi kan prata på en massa och bara fokuserar på varandra, så genuint. 
Efter vi sa hejdå promenerade jag hemåt och passade på att gå ett varv runt sjön innan jag gick raka vägen hem. Sens november 2017 håller Borås staden på att lägga nytt fjärrvärme, de ska dra två stora fjärrvärmerör genom Parkstaden, som ligger nära Ramnasjön vilket i sin tur bara är 5-10 minuters gångavstånd från där jag bor. Rören förläggs delvis i sjön och under byggtiden stängs delvis utav promenadstigen runt sjön av. Nu har de kommit såpass långt att på vardagarna kan man inte gå hela vägen runt utan få bryta vid en väldigt brant backe och via den komma till andra sidan (eller säger man runt sjön?!). Tyckte att det var jobbigt förra veckan då jag gick med hubby på lördagskvällen, men i och med det var helg då kunde man gena runt därmed skippade vi backen. Men igår och idag genade jag inte trots att jag kunde, jag tog faktiskt backen och det var jobbig men så behövlig. Nu framöver kommer jag att ta backen oavsett om de är klar med fjärrvärmen eller inte. Det var ritkigt bra, jag fick anstränga mig en aning men det var precis den ansträgningen jag behövde. Ännu ett gott tecken på att kroppen håller på att komma till sin rätta ordning nu när jag orkar mer. Har jag inte dem stora hörlurarna har jag cerise hörlurar  som matchar med mobilskalet. 👀🎶
Väl hemma blev det att plocka upp disken, vika tvätten och sopa upp det värsta i lägenheten. Det vill säga spår av mitt hår lite här och där och massa grus i hallen nu när det fortfarande är vintertid. Efter denna inlägg ska jag ta tag i att rensa bilder från mobilen och gör plats för nya spännande äventyrer och betydelsefulla ögonblick. 
Till top