My. N. L. Phan.

2018

MISSLUONG 2018, missluong.blogg.se, nyårsdagen Permalink0
God morgon allra första dagen på året 2018 - nyårsdagen! God morgon fina! Hoppas att det nya året börjat på bästa sätt. Är det pizza och slapp i soffan som gäller för er på denna dag? Hur var er nyårsafton? Min var lugn och fylld med massa kärlek. Jag passade på redan skicka nyårshälsningar till nära och kära på eftermiddagen för att inte stressa vid tolvslaget, dessutom slipper den kaotiska telefonnätverket.  
 
Just nu är jag som en dator som precis omformaterats. Allt (okej, kanske inte riktigt allt men 9/10 i alla fall) minnen, skräp, tråkigheter, smärtor, hinder, oro, ångest, rädsla, känslor, ägodelar, lycka, glädje, framtiden och en massa massa mer saker. Dem har nu genomgått en inventering och rensning, de som inte gagnar mig gott töms och kvar är det god bitars som gynnar mig lycka och energi. Från och med nu är det många "första gången" för mig, igen. Allt från årsdagar, nytt år, olika besök på olika ställen, eventuella nya bekantskap, eventer, tillställningar och födelsedagar till semestrar, barn och karriär. För nu är jag gift och fått ett tillägg av efternamn samt titeln. Det känns väldigt gott att äntligen kan börja om på nytt från grunden, helt och hållet. 
 
Så som idag är det första gången jag firar det västerländska nyåret hos min mans familj i Forsheda. Då när jag var ogift har jag alla år varit med mina föräldrar förutom ett år som jag firade med vänner (2009 om jag inte minns fel). Eftersom Jinn jobbar idag kom vi hem rätt sent, vi hann äta lite sen chillade vi fram tills en kvart kvar innnan tolvslaget. Min man förberrede full fart med fyrverkerierna medan hans lillebror öppnade alkoholfritt bubbel, sen kom hans mosters familj över och vi skålade in 2018! Jag satt kvar och pratade med dem drygt 1h sen var det nanna dags för mig. Därmed är den bara jag som är vaken just nu medan resten av familjen fortfarande sover.
 
Första gången som vi skålade in nya året och hade vår nyårskyss som gifta. 
 
 
Till top