My. N. L. Phan.

Dagens detaljer och kärleksfulla meddelande

FAMILJEN, TANKAR & KÄNSLOR 2018, kärleksfull, missluong Permalink0
Hej hjärtan. Trevlig lördag fina du. Idag är en bättre dag och jag sovit bra, drömde dock en otrorligt lång och innehöll massvis med händelser, inte nog med det, förekom hur många olika människor som helst. Kan inte riktigt förstå att det bara var en dröm. Kändes nästan som att jag varit med i en långfilm och i princip alla människor som jag har mig varmt om hjärtat var med på ett eller annat vis. Blandade händelser och känslor men inga mardrömar, inga svettning eller jobbiga känslor som följd när jag vaknade. Jag är så tacksam. 
 
Efter all serier tittande igår tog jag en paus mot kvällen och ville rutin dammsuga och städa lägenheten. Något jag egentligen tänkt göra idag, men jag kände bara att det var onödigt att vänta tills idag när jag kunde redan göra igår. Därmed blev det sovmorgon och jag vaknade idag med rena sängkläder och möts av en ren lägenhet, känns helt underbart. Har nu duschat och ätit min sena frukost. Bästa av allt är nog ändå synen av de betydelsefulla detaljer vi har i hemmet. Peppande ord, kärleksfulla budskaper och spår efter mina käraste. Notislappar och små meddelande som man hittar lite här och där är något som jag älskar och uppskattar innerligt.
 
Spår efter mina älskade systersdöttrar efter de var hos mig förra helgen. "Di My" betyder moster My för er som inte förstår vietnamesiska. Fina med detta var att såg samma dag att de skrev  "keep calm..." men missade faktiskt moste my. Det var först dagen efter, alltså måndagen därpå som hubby sa till mig vad söta syskonbarn du har och läste högt texten det var då först då jag såg moster My. Mina pärlor.
Jag hade inte uppdaterat veckoplanerare tavlan sens förra gågen dem var här, vilket var i november 2017. De skulle hjälpa mig att uppdatera den och lämnade även här massa kärlek! ❤️
 
Till top