My. N. L. Phan.

Lite prylar och en tokig historia

MISSLUONG, SHOPPING missluong.blogg.se, shine bright like a diamond, unik Permalink1
God söndag vänner. Hoppas ni haft en fin helg och mår gott. Idag mår jag också bra, sovit bra, drömde något men jag kommer inte ihåg någonting, heller inga svettning som följd. Har provat kortisonsalvan och mjukgörande fjärde dagen nu, eksem som de dömer att det var, det verkar ge med sig sakta men säkert. Tack och lov. Ska fortsätta behandlingen i 2 veckor till så att hudutslagen verkligen är helt borta och inte kommer tillbaka. 
 
Till något helt annat är att jag tänkte bara visa er lite prylar som jag fyndade på Glitter häromveckan. Jag har inte varit i Glitter butiken , hur längesen, jag minns knappt. Förr låg den i Knalleland och numera vid Pallashuset inne i stan. Numera om jag ska går igenom stan tar jag gärna den vägen och ser Pallashuset varje gång. Sist jag gick förbi såg jag butiken hade lagerrensning för att få plats med nya produkter för 2018. Av någon anledning kände jag att det vore rolig och bara gå in och kika runt lite. Ödet. Ibland tycker jag att det är lite läskig att vissa saker är så ödebestämt att det är helt galen. Jag har funderat på att föra drömdagok som jag tidigare nämnt och tänkte köpa men har inte ritkigt hittat några. Jag tänkte vänta tills jag åker till Ikea eller Gekås eller andra ställen där det finns stor utbud på böcker och block med ett rimlig budget. Sen måste jag bara tillägga att väldigt kräsen när det gäller sånt, block, böcker, fotoalbum etc. Det kan inte bara vara "vilken som helst", utan det ska vara lite unikt och  nästan som att, "det ska kllicka med mig på något sätt". Alla mina tidigare böcker och dagböcker som jag köpt, har jag köpt efter den "känslan" om ni förstår vad jag menar. Det gäller egentligen med allt jag köper eller införskaffar mig. Det är liksom, de dära detaljerna som fångar mig kan man säga, det är dem jag söker efter. 
(null)
1.Om ni tittar på bokens omslag så tror jag ni förstår lite mer av det jag menar. Det liksom låg där och väntade på mig. Färgen, formen och bästa av allt är när man tar på den så känner man av mönstret på blommorna. En perfekt dagbok till att antecka ner drömmarna. 2.Därefter är det diamant reflexen, helt enastående. De hade tre stycken kvar och jag tog allihopa så klart. 3.Nästa är en puder rosa hårband som också fångade mig med storm. 4.Sist men inte minst, den über gulliga och fluffiga cerise mobilskalen, ni kanske märkte den i min senaste inlägg här (klick!)? Visste ni att jag har aldrig under min tid som mobiltelefon ägare, köpt någon mobilskal till mig själv, överhuvudtaget. Det har alltid varit min kära make som köper till mig, både mobilskal, mobilskydd och hela kitet med mobil att göra. Jag vet inte ritkigt hur det kommit sig, de två senaste gillar jag orginial färgen på mobilen därmed har jag bara haft genomskinliga mobilskal. Jag har inte ritkigt haft så mycket "åsikter" eller någon större (hmm, hur ska man säga) intresse kanske, för mobilskal. Förrän senaste 1-2 åren tror jag, därmed även här är det också "unika och fångande" detaljer som gäller. Denna fångade mig också ganska direkt när jag klev in i butiken, dels färgen och den fluffiga toffsen och framförallt de ögonen med fransarna. Just ögonen är föratt, på min gamla genomskinlig mobilskal har jag en klistermärke på en tiger, om ni inte tänkt på det kan ni kolla här (klick!). Jag fick den och två stycken till av tandläkaren som en påminelse för mig att göra några avslappnings övningar för käken, på grund av att jag spänner käkarna mycket på nätterna och gnisslar med tänderna. Till följd får jag ofta spänningshuvudvärk och sover inte alls gott (ytterligare ett faktor och bov till mina andra problematik). I dags läge har det förbättrats och spänningen och gnisslande om nätterna har minskat. Hur som helst, i våras när vi var i Vietnam och förberdde oss inför bröllopet hade jag ofta telefonen i fickan och det var klimatet var vartm. Det slutade med att ögonen på tigern (det inglasad plasten och små kulor som rör på sig om man skakar på mobilen om ni vet vad jag menar) de ramlade bort. Jag upptäckte detta av en händelse när vi var på en klädbutik och provade brudklänningar och jag brast ut mig, "neej, ögonen på min tiger har ramlat bort av värmen, stackarn!". Jinn, min kusin och jag fann detta ögonblick väldigt rolig att vi flabbade ihjäl oss medan de andra i butiken tyckte vi var helt tokiga. Well, ett litet internt skämt som bara vi tre förstår och tycker är humoristiskt nu när jag tänkter efter, men det var den hsitorien i alla fall. 
 
 
 
#1 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Åh vilket fint skal :D

Svar: tack, den är så mysig och hålla i. ögonen charmar många hhiihhi =)
My Nadja Luong Phan

Till top