My. N. L. Phan.

Måndag och min kandelaber

HEM & INREDNING, SHOPPING fransk inredning, kandelaber, vintageinterior Permalink0
God kväll vacker. Hoppas du haft en bra måndag. Jag har haft en bra start på denna vecka, fått några rutor utav min "veckans att göra lista" avbockad. Ring och gjort några ärende via samtal, organiserat upp bland mina prämar med jobb, lön och sjukskrivningspapper. Har nu äntligen slagit hål och kan sätta in de i pärmarna (har inte blivit av för jag har lämnat hålslagaren bland mina bröllopslådor hemma hos min mamma sens bröllopet, hämtade inte upp de förrän häromveckan). Därefter har jag varit ute och gått en lång promenad, det blev mot eftermiddagen därmed kunde jag inte gå runt sjön så länge som jag tänkte mig. Jag gick ett varv sen fortsatte jag ut på den stora vägen där det finns gatulampor och jag inte är själv i mörkret sen tillbaka hem. Det var riktigt härligt med friskt luft men fy så halt det var, nära att trilla några gånger faktsikt. Ändå hade jag bra vinterstövlar på mig, har inte kunnat ha träningsskor för de jag har nu är inte anpassad för vinterväglag. 
 
Tänkte för övrigt bara visa er en gång till min ljuvliga kandelaber som jag nyttjat regelbundet sens vi köpte hem den. Utav alla mina "ljus prylar" har jag faktsitk använt denna som mest, eller snarare att det är första gången som kronljusen förbrukas som mest och jag har också inhandlat oftare än de små värmeljusen. Många säger till mig att är det inte dyrt med allt ljus köpande, det är det säkert, men det är värt pengarna. För mig känner jag mig lugn och jag finner en rogivande atmosfär när jag tänder ljusen hemma. Så jag lägger gärna pengar på alla sorters ljus och doftljus än kläder faktiskt. Denna är från EKO hallen, 100 cm och jag gillar den främst detaljerna som ger en vintage och fransk känsla. Vi har en till i mindre storlek som man kan ha på bordet när vi vil ha lite mer romantiskt fin middagar eller vanliga middagar också. Det blir aldrig för mycket levande ljus på middagar.
 
 
Till top