My. N. L. Phan.

Promenad, Nostalgi och Forsheda

KÄRLEK, MISSLUONG love of my life, nostalgi, one life one love Permalink1
God kväll vacker! Hoppas ni haft en fin tisdag. Min har varit behaglig och nu är jag hemma i Borås igen, ska strax sova. Det känns gott att provat på att stanna borta några dagar längre, tack vare att jag kunnat göra allting på mina vilkor. Det vill säga, jag träffas och umgås så mycket jag orkar, sen beger jag mig hem till min svärmor för att vila och om vi bara är hos svärmor då vilar jag mig i rummet. Härdan efter blir det provning i svenljunga också, jag är glad att mina små steg och prova lite åt gången har gett resultat. Annars har jag tagit en sväng promenad med ljudbok runt Forsheda innan det mörknar, jag gick en runda på 1h och många nostlagiskt ögonblick kom fram igen.
 
Det var mysigt. 
 
Floden, bron, pizzerian och Ica nära som är det första (och typ det enda också hihih) man ser när man svänger in till Forsheda. 
Busshållsplatsen som jag alltid hoppade av och hubby väntar på mig, den tiden då jag tillbringade mesta dels av min tid på bussen och tåget för att kunna träffa min kärlek.
Denna utsikt brukade jag alltid ha när jag väntar på bussen hem eller buss till värnamo sen byter till tåg. Eller de gångerna vi bråkat och jag envist ge mig av men till slut hoppade jag aldrig på bussen utan sitter där och är sur men vill inte åka ifrån min kärlek. Vi har både återförenats och vissa gånger suttit bägge två där och surar tills jag faktsikt hoppar på bussen ändå. Haha så mycket drama men så mycket kärlek!
Här är hållplatsen för krösatåg, där jag vinkar av hubby många gånger (från vår första år tillsammans) för han ska tillbaka till regementet i Halmstad. 
 God natt och sov så gott fina!

#1 - - Suss:

Hallelulija för körkort och bil, men framför allt samboliv och äktenskap eller hur gumman!! För hur många timmar har vi inte spenderat på dessa dumma bussar och hållplatser för att åka till kärleken haha. Jag får ångestpanik så fort jag tänker på att jag måste kliva på en buss, usch usch!! (Det tog hela 6h för mig att åka från Hp till Ohamn, pga alla dessa åk, byten och väntan 😫!)

Svar: Hihi kan förstå dig när det var så många h gumman. Det var lite mildare för min del, därför tycker jag fortfaradne om att åka kollektivt. Sen är ju körkort och bil suveränt när man väl behöver, verkligen. Speciellt storhandla och storshoppa. Hihih. annars tycker jag det är att bara sitta (på helslt bussen , tåg stannar alltför många stopp) bussen och lyssnar på musik och är inne i sin egen värld.
och EN FET STOR highfive för samboliv och äktenskap, verkligen. vi är typiska hemmafruar gumman! <3
My Nadja Luong Phan

Till top