My. N. L. Phan.

Övernattning hos moster My

FAMILJEN, MITT LIV I BILDER familj, family comes first Permalink2
God kväll på er. Hoppas ni är utvilad och är redo för nya veckan med nya möjligheter. Jag tänkte innan jag kryper ner i sängs och ska sova ska jag bara titta ett avsnitt till av GoT. Men innan det ska jag berätta om förra helgen när mina syskonbarn var på besök hos oss. 
 
Till skillnad från förut hade vi inte planerat in något stort, tanken var mest att flickorna ska komma upp och umgås med mig för Jinn jobbar och är hemma bara halva dagarna. Jag åkte och hämtade flickorna på lördag eftermiddagen efter jag hade varit och fixat shellack till mina naglar. De två äldre har varit hos mig innan, även övernattat, därför är det mest lilla Katy som aldrig sovit över hos moster My i Borås som längtat och är helt upprymd.
Flickorna tyckte moster såg annorlunda ut, sedan insåg dem att det var glasögonen. Hehe, jepp, all dolda handikappen (som jag ovetande) haft och burit inom mig efter alla dessa år. Som följd är det något suddigt med synen på kvällen/natten när jag kör bil upptäckte jag. Suddigt i mitt fall är mest av ljussken, helljus och reflexer som bländer för mycket, inte så att jag ser dåligt. Men dessa glasögon är hubbys, när jag gjorde synundersökning sist tyckte de inte att det var något fel med min syn, något fördröjning på de allra minsta bokstäverna men jag såg dem och sa inga bokstav fel alls. Dock var undersökningen inte här i Sverige, jag kanske ska göra en till här. Men de som hubby har för att köra på kvällen/natten funkar suveränt för mig, så vi kör så så länge. 
Jag hade förberett friterade kycklingvingar och toast med köttfärsfyllning som kvällsmat. Flickorna och hubby är inte så kräsna så de åt med god aptit och skrattade så mycket av olika händelser som hände i köket. Hubby retade och skojade så mycket med flickorna att de var helt galna av all ätande, skratt, konstiga gester och rörelser de gjorde allihopa. 
Min lilla busfrö ❤️
Sen blev det Monopol, där glömska moster fick vara banken. De tycker att det är kul att jag är banken för att retas med mig. Vid tidiagre spelomgångar var jag banken och helt omedvetet hade jag tagit emot bankens pengar och lagt bland mina egna och tagit bankens pengar och betalat hyran som om det var mina egna. Allt detta gjorde jag utan att jag fattade det, vissa stunder glömde jag bort att jag är banken. Hahah så all pengar tas emot med glädje, sen vilken hög den hamnar, det är frågan. Det var längesedan som vi spelade därför fick moster vara banken, annars hade jag avböjt det. Som ni ser så förlorade banken, jag var så fattig och fick mesta dels 1, 2 och 4 på tärningen kom efter i spelet minst 1 varv. Dessutom ägde jag ingenting förutom elverket och en enda station som ingen hamnar på dessvärre. Men det var kul och se hubby och flickorna hade kul och när dde försöker bli monopol.
Söndagen tog vi sovmorgon och sen åt vi toast till frukost/lätt lunch. 
Därefter hade Katy och jag gjort det mysigt och vi skulle ha lite filmmys innan farbror Jinn kommer hem från jobbet.
Innan vi begav oss iväg och skulle äta hade jag och flickorna kollat igenom en massa gamla bilder och videoklipp från när de var små. Så mycket skratt och så underbara minnen vi kollade på. Det var längesen jag skrattade så mycket. Jag verkligen älskar mina flickor, bara att se dem eller känna deras närvaro gör mig glad redan.
Sedan åkte vi in till stan och åt "söndagsmiddagen" på restaurangen Cyrano.
Vi åt vitlöksbröd med örtaioli
Vi provade på Escargots (som var inte riktigt som vi tänkt oss, något för smaklöst men det var helt ok ändå) första gången vi åt det faktiskt, tilllagad på detta vis alltså.
Provensalsk marinerad entrecôte, serveras med pommes frites, bearnaisesås och sallad till mig och Kenix. Medan Katy åt högrevsburgare och farbror Jinn åt räkpizza. Lydia körde på en vegetarisk.
Vegetarisk cannelloni. Pasta fyllda med ricotta och spenat, toppad med tomatsås, mozzarella och roquefort
 
Innan vi körde hem flickorna hann vi umgås, spela kort, göra läxor och målar i målarböckerna lite grann. Det har varit helt underbart att ha flickorna på besök. Bringar mig alltid så mycket glädje och kärlek. 💖
All kärlek fina!
#1 - - Anonym:

Älskar GoT! Väldigt härliga bilder, ser ut som en bra helg :)

Svar: Jag är väldigt efter med GoT, jag körde på en maraton nu vid årsskiftet bara. Kollade precis färdig säsong 4 nyss.
My Nadja Luong Phan

#2 - - Linnea Kinis:

det där såg supergott ut :)

Svar: alltid gott med fransk/italienskt mat =)
My Nadja Luong Phan

Till top